دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
کتاب «فضائل اخلاقی ایمانی» به بازار آمد

«فضائل اخلاقی ایمانی» کار مشترک سمیه عمادی اندانی و اعظم پرچم ازسوی انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب قم راهی بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، در جهان حاضر گفت‌وگوی میان ادیان جهان از مقبولیت زیادی برخوردار است و اکثر متالهان ادیان بزرگ جهت گسترش این گفت‌وگوها کوشش‌های فراوان می‌کنند.
 
 فضائل اخلاقی که با ایمان ارتباط وثیقی دارند، از جمله آموزه‌های اصلی قرآن و عهدین محسوب می‌شوند که قادر خواهند بود زمینه گفتمان ادیان را فراهم سازد.
 
کتاب «فضائل اخلاقی ایمانی» درصدد است فضائل اخلاقی-ایمانی، هدف، مبانی و جایگاه آن‌ها را به استناد قرآن و عهدین و همچنین مراجعه به منابعی که در این زمینه وجود داشته بویژه تفسیرهای مربوط به آن کتاب‌ها، مورد بررسی قرار دهد و پس از شناخت این فضائل در این کتب آسمانی، قصد دارد موارد اشتراک و اختلاف این دو دین را در موضوع مورد نظر، تجزیه و تحلیل و ارزیابی کند.
 
آنچه پژوهشگران این تحقیق به آن اهتمام ورزیده‌اند، مطرح کردن این مساله است که نقاط مشترک بیشتر از نقاط اختلاف است.
 
محققین در فصل اول به معرفی قرآن و عهدین می‌پردازند، در فصل دوم اخلاق، ایمان و مبانی فضائل اخلاقی در قرآن و عهدین را مورد مطالعه قرار داده‌اند و در فصل سوم به بررسی تطبیقی فضائل اخلاقی ایمانی در قرآن و عهدین پرداخته اند.
 
این کتاب توسط سمیه عمادی اندانی، و اعظم پرچم در ۴۲۷ صفحه نوشته شده است و به قیمت ۹۸ هزار تومان توسط انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها