چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
«آنچه در اتاق اتفاق افتاد» با ترجمه محمد خجسته منتشر شد

کتاب «آنچه در اتاق اتفاق افتاد» نوشته جان بولتون با ترجمه محمد خجسته از سوی انتشارات نگاه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «آنچه در اتاق اتفاق افتاد» نوشته جان بولتون با ترجمه محمد خجسته از سوی انتشارات نگاه منتشر شد.

این‌کتاب دربرگیرنده خاطرات سیاسی جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا است که توسط دونالد ترامپ کنار گذاشته شد. او پس از سخنان و افشاگری‌هایی که پس از برکناری‌اش داشت، توسط مایک پمپئو وزیر فعلی امور خارجه آمریکا خائن خوانده شد. بولتون یکی از تندروهای سیاسی آمریکا و یکی از سیاستمداران ضد ایرانی این‌کشور محسوب می‌شود.

بولتون در کتاب خود ناگفته‌ها و مطالب افشاگرانه زیادی را از دولت دونالد ترامپ نقل کرده که باعث شد دولت ترامپ تا چندماه جلوی انتشار کتاب را بگیرد و پیرامون انتشار آن، حواشی زیادی به وجود آید.

جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی ایالات متحده، با نوشتن کتاب آنچه در اتاق اتفاق افتاد: خاطرات کاخ سفید باعث جنجال بسیاری در سطح داخلی ایالات متحده و بین‌المللی شد. او کتاب خود را با این توصیه‌ آغاز می‌کند: «اگر علاقه‌ای به آشفتگی، تردید و خطر ندارید... به سراغ کار دیگری بروید» تا نشان دهد بودن در وضعیت مشابهی که او داشت تا چه اندازه خطیر و آشفته است.

بولتون سعی می‌کند همه مسائل مربوط به کشورهای طرف ایالات متحده را به جزئیات دقیق ذکر کند، حتی گفت‌وگوهایی را که میان او و ترامپ و همکارنش رد و بدل شده است، با وسواس بیان می‌کند. هدف او در بیان این جزئیات ساده است؛ بی‌کفایتی ترامپ و همه‌چیزدانی خودش. وقایع به‌گونه‌ای نوشته شده که بولتون خود را در پیشگاه تاریخ آمریکا بی‌گناه نشان دهد.

کتاب او پر از ارجاع به کشورهایی است که از نظر آنها تهدیدی برای جهان شمرده می‌شوند. ایران، روسیه، چین، کره شمالی، سوریه، فلسطین و... . او چنان خود را دانای کل معرفی می‌کند که هر اتفاقی را که خارج از چهارچوب پیش‌بینی‌های آنها رخ می‌دهد، محصول بی‌توجهی ترامپ و نزدیکانش به نظرات او می‌داند. همین مسئله و ارجاعات زنده و شفاهی به گفت‌وگوهای دولتمردان (به‌خصوص در مورد ایران) کتاب را برای هر خواننده علاقمند به تاریخ معاصر و تاریخ شفاهی، جذاب می‌کند. اما کتاب او طبق میل نویسنده پیش نرفته است. زیرا این فکر را در ذهن خواننده روشن می‌کند که واقعاً رسانه‌ها و گفته‌های آنها تا چه اندازه واقعیت‌ها را قلب می‌کنند. گویی پشت‌پرده چنان پررنگ است که هرگز نباید به سیاست‌های بلندمدت قدرت‌های بزرگ اعتماد کرد. در کل کتاب آنچه در اتاق اتفاق افتاد به خواندنش می‌ارزد.

کتاب «آنچه در اتاق اتفاق افتاد» نوشته جان بولتون با ترجمه محمد خجسته در ۶۰۰ صفحه منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها