دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کتاب «آتش تأویل بر خرمن تنزیل» منتشر شد

«آتش تأویل بر خرمن تنزیل» در راستای تأکید مقام معظم رهبری برای مقابله با توطئه‌های جریان تکفیری با تلاش آیت‌الله دکتر سید حسن عاملی؛ نماینده مقام معظم رهبری در اردبیل، تألیف و منتشر شده است.

سید ناصر اسحاقی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، از انتشار کتاب «آتش تأویل بر خرمن تنزیل» خبر داد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنگره جهانی «جریان‌های تکفیری از دیدگاه علمای اسلامی»، احیای جریان تکفیری را مشکل تحمیلی و دست‌ساز استکبار برای دنیای اسلام دانستند.

وی گفت: کتاب «آتش تأویل بر خرمن تنزیل» در راستای توصیه اکید مقام معظم رهبری برای مقابله با توطئه‌ها و فتنه‌های جریان تکفیری از سوی آیت‌الله دکتر سید حسن عاملی نماینده مقام معظم رهبری تألیف و به زیور طبع آراسته شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل تصریح کرد: این کتاب نتیجه سال‌ها تلاش و تحقیق نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بوده و برای دانشگاهیان، طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه، علاقه‌مندان و صاحب‌نظران حوزه علوم دینی و پژوهشگران، محققان حوزه جریان‌شناسی وهابیت و عموم مخاطبان بسیار مفید و روشنگر حق و باطل است.

در بخشی از مقدمه کتاب به نقل از کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده است: «جریان تکفیریِ خبیث که امروز در دنیای اسلام به برکت برخی از منابع مادی، متأسفانه پول و امکانات هم در اختیار دارند، یکی از مصائب اسلام است... این از آن قضایایی نیست که دو روز، سه روز، پنج روز، یک هفته، یک سر و صدایی در دنیا درست کند، بعد رها شود. اینها اگر چنانچه به وسیله مسلمان‌ها به طور کامل محکوم نشوند و بزرگان علمی و بزرگان دینی و بزرگان سیاسی وظیفه خودشان را در مقابل اینها انجام ندهند، این فتنه‌ها در این جاها منحصر نمی‌ماند. بلایی به جان جامعه اسلامی می‌افتد و روزبه‌روز این آتش توسعه پیدا می‌کند. باید جلوی این فتنه‌ها را بگیرند؛ چه از طریق سیاسی، چه از طریق فتواهای دینی، چه از طریق مقاله‌های روشنگر نویسندگان و روشنفکران و نخبگان دینی و سیاسی در دنیا. توجه شود که در این کارها دست‌های پنهان دشمن نشانه‌های خودش را دارد نمایان می‌کند.»

کتاب «آتش تأویل بر خرمن تنزیل» به قلم آیت‌الله سید حسن عاملی، از سوی انتشارات مکارمی اردبیل، با ویراستاری علی مکارمی‌نیا در 572 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه به بهای 80 هزار تومان راهی بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها