پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
آموزش مفاهیم پایه به خردسالان با بیش از 40 بازی فکری

کتاب «بازی‌های فکری برای دست‌های کوچک» با بیش از 40 بازی فکری مفاهیم پایه پیش از دبستان را به کودکان آموزش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اغلب والدین به دنبال روش‌هایی هستند تا بتوانند با آسان‌ترین روش فعالیت‌های پایه‌‌ای مانند شناسایی رنگ‌ها، اصول ریاضی، آشنایی با اشکال و تصاویر مختلف و فعالیت‌هایی از این دست را به فرزندشان بیاموزند اما آموزش مفاهیم پایه و اصولی به خردسالان کار آسانی نیست و نیازمند دانش و آگاهی از روش‌های درست آموزشی است.
 
تارو گمی، نویسنده و تصویرگر محبوب ژاپنی، در کتاب «بازی‌های فکری برای دست‌های کوچک» که با ترجمه نگار عجایبی از سوی انتشارات نردبان برای کودکان پیش از دبستان منتشر شده با بیش از 40 بازی فکری، مفاهیم پایه پیش از دبستان را به کودکان این گروه سنی آموزش می‌دهد.
 
این کتاب شامل بازی‌های فکری جذاب، معماهای سرگرم‌کننده و فعالیت‌های خلاق آموزشی است.
 
مطالعه این کتاب و انجام این بازی‌ها به کودکان فرصت می‌دهد خوب مشاهده و فکر کنند، تمرکزشان را افزایش دهند، هماهنگی چشم و دست خود را تقویت کنند، با مفاهیم پایه ریاضی از جمله شباهت، تفاوت، طبقه‌بندی و تناظر یک به یک و اعداد آشنا شوند و حل مسئله کنند.
 
این کتاب همچنین دارای تصاویر و رنگ‌آمیزی‌های شادی است که برای کودکان این گروه سنی جذاب است و به آن‌ها فرصت می‌دهد خیال‌پردازی کنند، ببینند، طبقه‌بندی کنند، بشمارند، جمع و تفرق و فکر و بازی کنند.
 
شهرت تارو گمی در ژاپن به دلیل کتاب‌هایی است که به صورت خلاق و سرگرم‌کننده برای کودکان نوشته و تصویرسازی کرده است. او یکی از پرکارترین نویسندگان کتاب های ژاپن است. تعداد زیادی از کتاب‌های او به زبان‌های دیگر ترجمه شده است.
 
انتشارات فنی ایران (کتاب‌های نردبان)، کتاب «بازی‌های فکری برای دست‌های کوچک» را با شمارگان دو هزار نسخه منتشر کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها