سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
«فرشته‌های خاکی» نوجوانان را با مدافعان حرم آشنا می‌کند

نوجوانان می‌توانند با مطالعه مجموعه داستان «فرشته‌های خاکی» با مدافعان حرم شهر سامرا آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، همان‌طور که رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، نقش اساسی و تعیین کننده‌ای در حراست و حفاظت از آب و خاک و مرزوبوم کشورمان داشتند، امروزه مدافعان حرم نیز همین نقش را ایفا می‌کنند و باید تلاش کنیم کودکان و نوجوانان را با ایثار و از جان‌گذشتگی‌های آنها بیشتر آشنا کنیم.
 
مجموعه ‌داستان «فرشته‌های خاکی» نوشته اسماء هاشمی گلپایگانی از آثاری‌ست که با هدف آشنایی نوجوانان با مدافعان حرم شهر سامرا از سوی انتشارات سروش منتشر شده است. مدافعان حرم در این داستان‌ها در سامرا با داعش می‌جنگند و زمانی که داعش به حرم امام هادی (ع) نزدیک شده و قصد نابودی این‌مکان‌ مقدس را دارد، فرشته‌هایی با حکم جهاد آیت‌الله سیستانی، به دفاع از حرم سامرا می‌پردازند.
 
کوه‌شکن، زخم خنجر، نور سفید، رواق‌داران، سیاه‌روشن، گلدسته‌های خاکی و شهر هزارچهره عنوان‌های 7 داستان کوتاهی است که در این مجموعه درباره مقاومت رزمندگان حشدالشعبی در سامرا روایت شده است.
 
داستان «سیاه روشن» این‌گونه آغاز می‌شود: «نفس‌های داغ عامر صورت چروکیده شیخ را سوزاند. از چشم‌های بزرگ و قرمز عامر خشکش زد و دست‌های پرچینش به لرزه افتاد. شیخ را هل داد و محکم به دیوار چسباند. دندان‌های مصنوعی شیخ از ترس به هم می‌خوردند. یقه دشداشه‌اش در مشت‌های عامر مچاله شد. ساعد دست عامر زیر گلویش بود و به چانه‌اش فشار می‌آورد. رنگ صورت شیخ کبود شد. برای نفس کشیدن تقلا می‌کرد. پاهای پیرمرد از زمین کنده شده بود. دست و پا می‌زد و به سینه عامر مشت می‌کوبید.»
 
انتشارات سروش، کتاب «فرشته‌های خاکی» را در ۱۱۴ صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۷
هزار تومان منتشر کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها