چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
ماجراجویی کتابی برای سفر به ناکجا

کتاب «هنر آرامش» با عنوان فرعی «ماجراجویی در سفر به ناکجا» نوشته پیکو آیر با ترجمه رضا اسکندری آذر از سوی نشر خزه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «هنر آرامش» با عنوان فرعی «ماجراجویی در سفر به ناکجا» نوشته پیکو آیر با ترجمه رضا اسکندری آذر از سوی نشر خزه منتشر شد.

چرا نویسنده‌ای مثل پیکو آیر که تمام عمر در گشت وگذار بوده و از  اتیوپی تا کوبا و کاتماندو و باقی نقاط دنیا رفته، به این باور رسیده که ساکت و آرام نشستن در یک اتاق می‌تواند اوج ماجراجویی باشد؟ او پاسخ این سؤال را در کتاب «هنر آرامش» می‌دهد.

پیکو آیر در این کتاب درباره‌‌ کسانی تحقیق می‌کند که زندگی‌شان را وقف یافتن آرامش کردند؛ از جمله لئونارد کوهن، خواننده‌ی سرشناس جهانی که لذت‌های ناشی از زندگی تجملاتی‌اش را فرو گذاشت و در صومعه‌ای واقع در کوهستان به تمرین ذن پرداخت. همچنین متیو ریکارد که با داشتن دکترای میکروبیولوژی، حرفه‌ آتیه‌دارش را رها کرد تا یک راهب تبتی شود.

او در بخشی از مقدمه کتاب عنوان می‌کند: «شخصاً نه در کلیسایی عضو هستم و نه در فرقه و مسلکی؛ هرگز هم در هیچ گروه مدیتیشن و یوگایی (و در کل هیچ گروهی) عضو نشدم. این کتاب درباره این است که چطور آدم سعی می‌کند مراقب عزیزانش باشد، کارش را انجام بدهد، و در این دنیای عجول و دیوانه‌وار جهت حرکتش را حفظ کند. این کتاب را عمداً کوتاه نوشتم تا در یک نشست بخوانید و بلافاصله برگردید سراغ زندگی پرمشغله (و احتمالاً زیادی پرمشغله‌ی) خودتان.»

«هنر آرامش» در  ۶۴ صفحه و به قیمت ۱۰ هزار تومان انتشار یافته است.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها