چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
تصویری از گالیله در «پیام‌آور ستاره‌ها» منعکس شد

«پیام‌آور ستاره‌ها» نوشته پیتر سیس کودکان و نوجوانان را با گالیلئو گالیلئی (گالیله)، دانشمند، ریاضی‌دان، ستاره‌شناس و فیلسوف مشهور، آشنا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «پیام‌آور ستاره‌ها» کتابی درباره زندگی دانشمند، ریاضی‌دان، ستاره‌شناس، فیلسوف و فیزیک‌دان مشهور گالیلئو گالیلئی (گالیله) است که با نویسندگی و تصویرگری پیتر سیس و ترجمه شهاب‌الدین عباسی در قالب مجموعه «من و مشاهیر جهان» از سوی نشر نخستین منتشر شده است.
 
این کتاب توانسته مدال افتخار کالدکت، کتاب شایان توجه ال‌ای‌ال، کتاب کودک برجسته نیویورک تایمز و جایزه کتاب نوجوانان ساینتیفیک آمریکن را به خود اختصاص دهد.
 
«پیام‌آور ستاره‌ها» سرگذشت دانشمند بزرگی به نام گالیلئو گالیلئی (گالیله) را بیان می‌کند که در 15 فوریه 1564 در ایتالیا به دنیا آمد. او ستارگانی در ذهنش داشت و عاشق شناخت جهان بود. پدرش تاجر پارچه، موسیقی‌دان و ریاضی‌دان بود.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «به گالیله دستور داده شد از اعتقاد به آنچه با چشمان خود توانسته بود ببیند، دست بکشد. او فراخوانده شد تا در مقابل فرمانروای عالی‌مقام سرزمین، پاپ، حاضر شود. «من احساس نمی‌کردم موظف باشم به این عقیده پایبند شوم که همان خدایی که ما را صاحب حواس و عقل و خرد کرده قصدش این بوده که از استفاده از آن‌ها چشم بپوشیم... او از ما نمی‌خواهد حواس و عقل خود را در موضوعات فیزیکی‌ای که به کمک تجربه مستقیم یا برهان ضروری جلوی چشم ما هستند، نادیده بگیریم.»
 
پیتر سیس، تصویرگر، نقاش، نویسنده کتاب‌ کودکان و کارگردانی اهل ایالات متحده است که در چکسلواکی به دنیا آمد. پدرش فیلم‌ساز و مادرش یک هنرمند بود. او نویسندگی و تصویرگری کتاب‌های منطق‌الطیر و خلبان و شاهزاده کوچک را هم به عهده داشته است. سیس کتاب‌های دیگری هم دارد و برای آثارش برنده جوایز گوناگونی شده از جمله جایزه هانس کریستین اندرسن در سال 2012 و خرس طلایی جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در سال 1980. او دوبار نیز برنده مدال معروف کالدکت از سوی انجمن کتابداری امریکا و 7 بار برنده جایزه مرور کتاب مجله نیویورک تایمز شده است.
 
در پشت جلد در توصیف این کتاب نوشته شده است:
«بوك لیست: «پیام‌آور ستاره‌ها» زندگی، ایده‌ها و نبوغ گالیله را در اثری تصویری می‌ستاید. كتاب جایگاهی درخشان و خاص خود دارد.

كركاس ریویو: نویسنده در این كتاب با موضوع استثنایی‌اش از ارائه فهرستی مفصل و خیره‌كننده از دستاوردها خودداری می‌‌كند و خودِگالیله را معرفی می‌كند كه همیشه ستارگانی در ذهن‌اش داشت.

الیزابت اسپیرس، مرور كتاب مجله نیویورك تایمز: كتاب چنان پرمایه و رنگارنگ است كه احتمالا كودكان و نوجوانان و بزرگسالان را مسحور خود می‌كند. نهایتا، كتاب پیام‌آور ستاره‌ها قدرت آزادی و اندیشه را پاس می‌دارد و از لذت مشاهده دقیق و زیبایی رویای یكی از بزرگ‌ترین ستاره‌شناسان دوران‌ها سخن می‌گوید.

نشریه كتابخانه و مدرسه درخشان و رازآمیز واشنگتن پست: استفاده از طرح‌های مشهور گالیله از آسمان و توجه به پژوهش‌های رایج این كتاب را به اثرى جذاب بدل كرده است.
پتراف. نویمایر، بوستون گلوب: اثری باشكوه و شگفت‌انگیز. ساینتیفیك آمریكن: اثر هنری، از اول تا آخر. پیام‌آور ستاره‌ها كیفیتی كم‌نظیر دارد.»
 
نشر نخستین، کتاب «پیام‌آور ستاره‌ها» را با شمارگان هزار و 500نسخه و  قیمت 120هزارریال منتشر کرده است.

 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها