سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
پنجمین مجموعه‌ شعر فریاد ناصری منتشر شد

«مقدس» عنوان مجموعه شعر فریاد ناصری است که از سوی انتشارات حکمت کلمه راهی بازار نشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «مقدس» پنجمین کتاب شعر و ششمین کتاب فریاد ناصری است که طی روزهای گذشته راهی بازار کتاب‌های ادبیات شده است.
 
فریاد ناصری در توضیح روند فعالیت‌های شاعری خود در این پنج مجموعه شعر به ایبنا گفت: من با مجموعه شعر «گنجشک‌ها روی برف راه می‌روند» شروع کردم و به ایجاز و تصویر پرداختم. «سربازهای خسته...» ادامه‌ همان نگاه و نگرش بود با کمی انعطاف در بیان و سطرها. در «اوراد حاشا» کم‌کم سویه‌ توجه‌ام به متن‌های تاریخی و دینی بیشتر شد، چنان‌که کتاب را به نبی‌های گمنام تاریخ تقدیم کردم. آنها که هیچ نامی از آنها در هیچ کتابی نیست.

وی ادامه داد:‌ مجموعه شعر «سرزدن» ورود کامل من به جهانی بود که در آن شعر، گونه‌ای است که با آن کتاب «کتاب‌ها» نوشته شده است. من دنبال شعری بودم که بین نثر و شعر، روایت و تصویر، آهنگ و ایقاع، سکوت و‌ گفتن چنان بایستد که دهانم توان گفتن آنچه با آن درگیر بودم را پیدا کند. تاریخ و اساطیر و امروز را، یعنی آنچه من هستم.
 
این شاعر با اشاره به مجموعه شعر جدیدش اظهار کرد: در کتاب «مقدس» دهانم شکل خودش را یافته است و توانسته‌ام لحنی پیدا کنم. در نحو سطرها که بیانگر چیزهایی‌ست که جان و منِ مرا ساخته‌اند، شقه‌های وجودم را. البته که این پایان نیست. دهان فارسی پر از آتش است و من شوق آن آتش را دارم تا هر آنجا که دست خیالم برسد چراغ را روشن نگه خواهم داشت هرچند در نهایت این خوانندگان و دریابندگانند که قضاوت خواهند کرد این دست و دهان و چشم و چراغ تلف شدند یا قرین هدف.
 
در یکی از شعرهای این مجموعه می‌خوانیم:
«جفتی ستون آب، نریزنده و پایا
که سال‌هاست می‌دوند
به هوای بوسیدن بوت
و این معجزت کمی نیست و کسی نمی‌داند
چگونه بر خاک راه می‌رویم و فرو نه
چگونه آب پرنده و سخت
که ایستاده با پاهای زلاش
آبی که وقتی می‌دود
الگوش دست‌های منند.»
 
مجموعه شعر «مقدس» اثر فریاد ناصری در 118 صفحه، شمارگان 500نسخه و ‌به‌بهای 25هزارتومان از سوی انتشارات حکمت کلمه منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها