دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مجموعه 2 جلدی شاهدخت شاهين منتشر شد

داستان ديگری از حماسه‌نويس نام‌آشنا در ادبيات فانتزی

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گمل در اين کتاب، افسانه‌هاي پهلواني و قهرماني را بر مرزهاي جنسيت و باورهاي سنتي‌ پرواز مي‌دهد. پهلوان اين داستان، زن بزرگ‌زاده‌اي است که از گذرگاه زمان گذشته است تا به موقع فريادرس قوم شکست‌خورده اما مغرور خود باشد.

دهقانان و دامپروران شريف سرزمين کوهستاني مستعمره‌ قومي جنگ طلب و شرور شده‌اند که معاش خود را از راه خونريزي و کشورگشايي تامين مي‌کند. اما اين استعمار کافي نيست و دشمن براي قطع نسل کامل آنان قدم پيش‌گذاشته است.

شاهدخت شاهين الهام‌بخش فانتزي‌نويسان بسياري شده است، از اين بين کساني که با داستان حماسي «بازي تاج و تخت»‌ آشنايي دارند، متوجه شباهت‌هاي بسيار آن با شخصيت‌ها و اتفاقات اين رمان خواهند شد.

دیوید گمل نویسنده توانایی است که در قهرمان پروری مهارت فوق العاده‌ای دارد. جذابیت کتاب‌های گمل در پردازش مفهوم قهرمان بودن و فداکاری‌های فردی است که برای قهرمان شدن لازم است. مفهوم قهرمان همیشه نقشی کلیدی در بسیاری از رمان‌ها به ویژه رمان‌های فانتزی دارد. به جز نبردهای خونین، واپسین ایستادگی‌های غرورآفرین، جادو، عشق، دلاوری، فداکاری، افتخار،غرور و همه این چیزهای خوب که موجب می‌شود تا مخاطب از خوشحالی بگریید، طرح‌های بسیار ارزشمندی دارد.

  مجموعه 2 جلدي شاهدخت شاهين (کتاب اول دختر آيرون هند) نوشته ديويد گمل با ترجمه ژاله فراهاني و
قیمت 600000 ریال در انتشارات کتابسرای تندیس منتشر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها