سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
جلد دوم از «يزد، يادگار تاريخ» منتشر شد

جلد دوم از «يزد، يادگار تاريخ» حاوی 180 مقاله در شش بخش در زمینه تاریخ، فرهنگ، هنر و معماری یزد است که از سوی نشر یزدا در دسترس دوستداران تاریخ قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، جلد دوم از کتاب «یزد، یادگار تاریخ» همچون دفتر نخست بازچاپ مقالات پرخواستار نگارنده فقط در حوزه یزدشناسی است که در کتاب‌ها، نشریات، تارنماهای ایران و نیز سخنرانی‌های مابین سال‌های 1375 تا 1396 است و با نظارت و ویراستاری پیام شمس‌الدّینی آراسته چاپ شده است.

جلد دوم از کتاب «یزد، یادگار تاریخ» شامل 180 مقاله کوتاه و بلند و یک مقدمه به فارسی و 7 مقدمه به آلمانی، اردو، اسپانیایی، انگلیسی، ایتالیایی، عربی و هندی به ترتیب با ترجمه کرستین نول کریمی، مسعود بهجو، فاطمه سماواتی، خوزه کوتیاس فرر، هیوا رحیمی، پیرو دونینی، رضا افخمی عقدا و... منتشر شده است.

این مقالات از بین حدود 400 مقاله گلچین شده است و سعی شده تنوع موضوعی داشته باشد. طبعا فاصله زمانی بیست ساله بین گفتارهای نگارش شده، هویدای سیر تکاملی نگارشی نویسنده هم است. در این دفتر نگارنده نتوانست سفارش استاد ایرج افشار را درباره تهیه نمایه‌های کتاب عملی کند و چنانچه در دیباچه دفتر نخست آمد، قرار است در پایان دفتر سوم یک جا درج شود.

در مقدمه کتاب به این نکته اشاره شده است که پس از چاپ دفتر نخست یزد، یادگارتاریخ که در سال 1376 از سوی انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یزد انجام شد و در بردارنده 110 مقاله در موضوعات گوناگون یزدشناسی بود و به همت و پیگیری میرزا محمد کاظمینی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و غلامرضا محمدی(کویر)، فرماندار شهرستان یزد منتشر و پس از مدتی نایاب شد.

تا اینکه به همت و سرمایه علی زهرایی، یزدتبار فرهنگ‌دوست، ویرایش دوم آن با ویراستاری حسن عطایی‌فرد از سوی نشر دف در سال 1395 چاپ شد و چنانچه انتظار می‌رفت و باعث خوشحالی نگارنده بود، در اندک زمانی به فروش رفت؛ ازین رو نگارنده و سرمایه‌گذار را بر سردو راهی نهاد که آیا نسبت به چاپ جلد دوم آن اقدام کند و یا دست به کار چاپ سوم دفتر نخست شود. با همه این تعاریف بهتر آن دیده شد که نخست جلد دوم منتشر و سپس چاپ سوم کتاب به چاپ برسد.

جلد دوم «يزد، يادگار تاريخ» تالیف حسین مسرّت و با ویراستاری پیام شمس‌الدّینی در 700 صفحه، در قطع رحلی مصور از سوی نشر یزدا منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها