دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
عرضه رایگان «کیهان‌کاوی با چشم هابل»

کتاب الکترونیکی «کیهان‌کاوی با چشم هابل» به‌همت کانون نجوم آماتوری دانشگاه فردوسی مشهد، به‌صورت رایگان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، کتاب الکترونیکی رایگان «کیهان کاوی با چشم هابل» شامل 237 گنجینه شگرف دیداری از 30 سال کاوش «تلسکوپ فضایی هابل» به انتخاب سایت ناسا همراه با توضیحات فارسی است که توسط کانون نجوم آماتوری دانشگاه فردوسی مشهد جمع‌آوری، تدوین و ترجمه شده است.

جواد فیاض، دببرکانون نجوم آماتوری و سرپرست تیم تنظیم‌کننده این کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا گفت: این کتاب 243 صفحه‌ای که در یک فصل و 4 بخش به نگارش درآمده است؛ حاصل فعالیت 13 نفر از دانشجویان است که در بازه زمانی سه ماهه شروع به جمع‌آوری، تدوین و ترجمه مطالب از سایت ناسا کردند.

وی ادامه داد: علاوه بر توضیحاتی که در هر صفحه در مورد جرم آسمانی مشخصی به همراه عکس آن داده شده، بخشی به نام «گر فزون‌تر خواهی از این» نیز طراحی شده تا علاقمندان به مطالعه بیشتر، به سایت هابل هدایت شده و مطالب بیشتری در مورد آن موضوع، مطالعه کنند.

دبیر انجمن نجوم آماتوری دانشگاه فردوسی مشهد در انتها گفت: ما در مجموعه کانون نجوم آماتوری دانشگاه فردوسی مشهد همه تلاش خود را به کار بستیم تا اثر ارزشمندی پیشکش علاقمندان به حوزه نجوم آماتوری کنیم، امید که مفید واقع شود.

برای دسترسی به فایل رایگان کتاب الکترونیک «کیهان‌کاوی با چشم هابل» می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد فیاض ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    لینک دانلود کتاب کیهان‌کاوی با چشم هابل https://cutt.ly/hubble کانال تلگرام کانون نجوم آماتوری دانشگاه فردوسی مشهد t.me/ferdowsi_astronomy_club

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها