چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
روایت نویسنده شیرازی از امنیتی‌ترین زندان‌ ترکیه رمان شد

«فرح مردانی» نویسنده شیرازی رمان «سیلیوری» را به بازار نشر عرضه کرد. «سیلیوری» نام یکی از معروفترین و امنیتی‌ترین زندان‌های ترکیه در ناحیه‌ اروپایی استانبول ‌است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) فارس، «سیلیوری»، قصه‌ای پر آب چشم اما واقعی و حقیقی در مورد مهاجران است که برای یافتن زندگی بهتر درگیر حوادثی مرگبار و خطرناک می‌شوند و در آخر هیچ جا را بهتر از وطن و خاک خود نمی‌یابند.

«سیلیوری» نام یکی از معروفترین و امنیتی‌ترین زندان‌های ترکیه، در ناحیه‌ اروپایی این کشور، استانبول ‌است.

نویسنده کتاب یادشده درباره این اثر به خبرنگار ایبنا، گفت: سعی کرده‌ام با تکنیک و مهارت‌های نویسندگی، زندگی آدم‌هایی با نژاد‌ و زبان‌هایی مختلف در سیلیوری را به زیبایی به سبک رئالیسم روایت کنم.

وی افزود: خواننده در کتاب «سیلیوری»، از میان نود نفر، همراه با پانزده تن دیگر از غرق‌شدن نجات می‌یابد. شب‌ها در تابوت مرده‌های کلیسا می‌خوابد. با نوزاد ده‌ ماهه لاوت، زنی سیاه‌پوست، اهل نیجریه می‌گرید و به تماشای سخاوت و بخشندگی سوسن، دخترک زیباروی افغانی، می‌نشیند. با ناتاشا، دختر جوانی از آفریقا که خود از بیماری قلبی رنج می‌برد، مثل پروانه به دور بیماران می‌چرخد. با ساینا، دختری زیبا و دوست‌داشتنی، فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه می‌کند تا به آرامش برسد. با ساره، دختری خوش‌فکر و توانا و البته بسیار زیبا، می‌آموزد که پایبندی هر کسی به اندازه‌ی ریشه اوست و به هر درختی نمی‌توان تکیه کرد و در نهایت با آنتونی که بسیار پاک و نجیب است برای بیماران زندانی دست به آسمان بلند می‌نماید و دعا می‌خواند...!

یادآور می‌شود: کتاب «سیلیوری» نوشته فرح مردانی  توسط انتشارات نویسندگان پارس در چهاردهم تیرماه امسال، روز قلم منتشر شده‌ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها