چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
وای! آدم‌ها چقدر خوشحال‌اند

کتاب «وای آدم‌ها چقدر خوشحال‌اند» نوشته لیلا ملت‌دوست با تصویرگری فاطمه مس‌چی از سوی انتشارات سروش راهی کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، لیلا ملت‌دوست در کتاب «وای آدم‌ها چقدر خوشحال‌اند» که با تصویرگری فاطمه مس‌چی از سوی انتشارات سروش برای کودکان گروه سنی «ب» منتشر شده، با استفاده از شخصیت‌های حیوانی، داستانی درباره نگاه ما به دنیا و محدودیت این نگاه را بیان می‌کند؛ در حالی‌که دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم، بسیار وسیع است.

در این داستان ماجرای دوبچه موش به نام‌های موشا و موشک بیان می‌شود که تازه‌ متولد شده‌اند و اجازه ندارند از لانه بیرون بروند. آن‌ها برمبنای تصاویر مبهمی که از دنیای بیرون می‌بینند و پاسخ‌هایی که از مادرشان برای سوالات‌شان دریافت می‌کنند، تصویری از دنیای آدم‌ها در ذهن‌شان ساخته‌اند و براساس ذهنیت‌شان با تناقضاتی روبه‌رو می‌شوند که سبب بروز اختلافاتی در بین آن‌ها می‌شود.
 
مطالعه این کتاب علاوه بر اینکه کودکان را سرگرم می‌کند به صورت غیرمستقیم به آن‌ها می‌آموزد که نباید ندانسته و بدون تحقیق درباره موضوعات مختلف قضاوت کنند.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«نزدیک شب بود. موشا در رختخوابش دراز کشیده بود و داشت آماده خوابیدن می‌شد، اما موشک داشت سایه بلند درختی را که روی دیوار لانه افتاده بود، نگاه می‌کرد. موشک از موشا پرسید: «موشا! فکر می‌کنی این درخت چند وجب است؟» موشا با بی‌حوصلگی گفت: «بیا با هم قد این درخت را اندازه بگیریم.» موشا خمیازه‌ای کشید و گفت: «من خوایم می‌آید، تو اندازه بگیر.» بعد هم خمیازه دیگری کشید و پتویش را تا زیر چانه‌اش بالا کشید و خوابید...»

همچنین نسخه الکترونیک این کتاب نیز منتشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این نسخه به نرم‌افزارهای کتابخوان طاقچه و فراکتاب مراجعه کنند.
 
انتشارات سروش، کتاب «وای آدم‌ها چقدر خوشحال‌اند» را در 24 صفحه مصور رنگی با قیمت 14هزارتومان منتشر کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها