پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
انتشار مجموعه شعر کارگری

فخرالدین احمدی سوادکوهی به تازگی دست به انتشار مجموعه شعر «من کّتِ کّتک خورده‌ام» زده است که این کتاب از سوی نشر آثار برتر راهی بازار نشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ مجموعه شعر «من کُت کتک خورده‌ام» اثر فخرالدین احمدی سوادکوهی طی روزهای گذشته از سوی انتشارات آثار برتر راهی بازار نشر شده است.
 
این مجموعه دربرگیرنده اشعاری با مضمون کارگری‌ست که بازتاب زندگی خیل عظیمی از طبقه کارگر است. دغدغه‌های کارگری که در قالب شعر سپید نمود یافته است.

در توضیح «شعر کارگری» باید گفت که شاید نتوان «شعر کارگری» را ژانری مجزا از «شعر اجتماعی» دانست اما هستند شاعرانی که دغدغه اصلی آنها «کارگر» و «دغدغه‌های کارگر» است. فخرالدین احمدی سوادکوهی، یکی از این شاعران است؛ او در مجموعه‌ شعر جدید خود به نام «من کُتِ کُتک‌خورده‌ام» به دردهای کارگران پرداخته است؛ دردهایی که درد مشترک کارگران در همه جهان است و فقط هرجا، رنگ و بوی بومی خود را دارد.

هرچند در این مجموعه شعر از واژه‌ «کارگر» به تکرار استفاده شده و این تکرار طولانی، گاهی ذهن را دچار روایتی تکراری و غیربدیع می‌کند اما تصویرهای این مجموعه شعر، به اندازه کافی بدیع است.

در یکی از شعرهای این کتاب می‌خوانیم:
«در کودکی
وقتی کارگرم کردند
بیل
خودکار بزرگی بود
در دست‌های کوچک من
که هرگز زورم نرسید بنویسم:
بابا نان می‌دهد.»
 
مجموعه شعر «من کُت کتک خورده‌ام» اثر فخرالدین احمدی سوادکوهی در 167 صفحه، شمارگان 1000 نسخه، ‌به بهای 32 هزار تومان راهی بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها