یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
داستان‌های کودک و نوجوان برگزیده چهارمین دوره جشنواره خاتم منتشر شدند

داستان‌های برگزیده بخش کودک و نوجوان چهارمین دوره جشنواره خاتم از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی در «کتاب خاتم» منتشر شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «کتاب خاتم» در دو جلد با عنوان‌های «پروانه‌های شیشه‌ای/ یک قدم مانده به خورشید» نوشته معصومه عیوضی و معصومه علیزاده صدقیانی و «محمدِ توراتِ کارگردان» نوشته مهدی عزیزاللهی نجف‌آبادی از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی برای کودکان و نوجوانان منتشر شده است.
 
«کتاب خاتم» دربردارنده داستان‌های برگزیده بخش کودک و نوجوان چهارمین دوره جشنواره خاتم است که با مدیریت هنری کوروش پارسانژاد تولید شده است.
 
مهدی عزیزاللهی نجف‌آبادی در «محمدِ توراتِ کارگردان» داستان کارگردانی را مطرح می‌کند که برای فیلمی که می‌خواهد درباره حضرت محمد (ص) بسازد، به دنبال یافتن کودکی است که بتواند از عهده ایفای این نقش برآید. برهمین اساس فراخوانی غیرعلنی و صنفی منتشر می‌کند و حدود 220 کودک جمع می‌شود. حال او باید یکی از این کودکان را انتخاب کند. براین اساس فیلم‌نامه «تورات کارگردان» را روبه‌رویش می‌گذارد و براساس خصوصیات اخلاقی و رفتاری حضرت محمد (ص) در دوران کودکی بچه‌ها را در قالب گروه‌هایی بررسی می‌کند.
 
 

این کتاب که با تصویرگری سیدمیثم موسوی منتشر شده، در قالب داستانی ساده، مخاطب را با ویژگی‌های اخلاقی حضرت محمد (ص) آشنا می‌کند.
 
در «پروانه‌های شیشه‌ای» نیز داستان دخترکی به نام «آمال» را می‌خوانیم که  در دوره بت‌پرستی با لباس پسرانه در قصر پدرش زندگی می‌کند. حاکم برای آنکه مجبور نباشد به رسم دیرین، دخترش را در قلعه دختران که روی کوه بود، رها کند، به اصرار همسرش تصمیم می‌گیرد با پوشیدن لباس پسرانه به دخترش تا سن 10 سالگی او را در قصر نگهداری کند سپس به بهانه‌ای او رااز قصر بیرون برده و به قله دختران برد. اما آمال چند روز مانده به تولدی 10سالگی‌اش از قصر فرار می‌کند و در پی یافتن راهی است تا دختران مجبور به ماندن در قلعه دختران نباشند. او در این راه متحمل رنج‌ها و مشقت‌هایی می‌شود.
 
 

معصومه علیزاده صدقیانی نیز در داستان «یک قدم مانده به خورشید» داستان پیرمردی به نام «ابوذر» را بیان می‌کند که 20 سال قبل خسته از بت‌پرستی به حضرت محمد (ص) و خدای یگانه ایمان می‌آورد و اینک در بیابانی خشک و بی‌آب و علف، تلاش می‌کند خودش را به پیامبر اکرم برساند و مشک پرآبی را که با خود حمل می‌کرده به حضرت محمد (ص) برساند.
 
دفتر نشر فرهنگ اسلامی، کتاب‌های «پروانه‌های شیشه‌ای/ یک قدم مانده به خورشید» و «محمدِ توراتِ کارگردان» را با شمارگان هزار نسخه برای هر عنوان منتشر کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها