چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
«کاش برگردی» روایت رفیق شفیقِ کتاب «یادت باشد»

«کاش برگردی» دومین کتاب رسول ملاحسنی نویسنده قزوینی امروز پا به ویترین کتابفروشی‌های شهر گذاشت؛ کتابی که داستانی از رفیق شفیق شخصیت اصلی کتابِ «یادت باشد» درباره شهید سیاهکالی مرادی را روایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از قزوین، امروز رسول ملاحسنی نویسنده کتاب «یادت باشد» را علاقمندان به کتاب‌های داستانی و دفاع مقدسی به‌خوبی می‌شناسند؛ نویسنده‌ای که با قلم گیرایش زندگی شهید «سیاهکالی مرادی» را در قالب «یادت باشد» به‌خوبی به نسل جوان معرفی کرد و نخستین اثر این نویسنده جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های این حوزه قرار گرفت و توانست مخاطبین زیادی را در چندین دوره تجدید چاپ خود با فرهنگ ایثار، شهادت و محتوای مدافعان حرم آشنا کند.

کتاب «کاش برگردی» نوشته رسول ملاحسنی، روایتی است از زندگی شهید «زکریا شیری» شهید مدافع حرم استان قزوین که از دوستان نزدیک «شهید حمید سیاهکالی مرادی» بود؛ داستانی عاشقانه، اسطوره‎ای و ارزشی که از زبان و روایت مادر شهید نقل شده است.

این کتاب روایتی دلنشین از زندگی شهید مدافع حرم «زکریا شیری» است و در بُعد داستانی می‌توان این کتاب را ادامه کتاب «یادت باشد» دانست چراکه نویسنده معتقد است برخی از گره‎‌های داستانی و ناشناخته‌های داستانی آن در کتاب «کاش برگردی» پاسخ داده می‌شود.

روایت داستانی این کتاب که از زبان مادر این شهید روایت می‌شود، از تولد تا روزهای پس از شهادت شهید «زکریای شیری» را روایت کرده و نگاهی نیز به دو فرزند خردسال این شهید دارد.

این کتاب که در مدت دو سال همراهی و هم‌نشینی با خانواده این شهید بزرگوار روایت شده، جزو معدود کتاب‌هایی است که از زبان مادر روایت می‌شود و در آن تلاش شده تا به ابعاد مختلف شخصیتی شهید، خانواده و مسائل تربیتی بین اعضای خانواده پرداخته شود.

شهید شیری در زمان شهادت یک فرزند سه ساله داشت و سه ماه بعد از شهادت نیز یکی دیگر از فرزندان وی متولد می‌شود. مادر شهید شیری در این مدت تمام تلاش خود را کرد تا بتواند خانواده را حفظ کند. بخشی از کتاب به این تلاش‌ها و ایثارگری‌های خانواده شهدا اختصاص دارد. بخش دیگری از «کاش برگردی» نیز روایت چشم‌انتظاری مادر و خانواده شهید است.

زکریا شیری شهید مدافع حرم از پاسداران تیپ ۸۲ سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین بوده که در ۹ فروردین ماه سال ۱۳۶۵ در خدابنده زنجان به دنیا آمد و در دفاع از حرم حضرت زینب (س) در آذرماه سال ۹۴ در سوریه به درجه رفیع شهادت رسیده است. پیکر مطهر این شهید گرانقدر در منطقه، به جا مانده و تاکنون به کشور بازنگشته است. یک دختر ۴ ساله و یک پسر ۲ ماهه دو دردانه به یادگار مانده شهید زکریا شیری هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها