چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
تصویری از لندن 1830 در «دری که به کجا باز شد»

سالی گاردنر در رمان «دری که به کجا باز شد» تصویری از لندن 1830 به نوجوانان ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، تا به‌حال پیش آمده آرزو کنید که ای کاش می‌توانستید به گذشته یا آینده سفر کنید! یا حتی شده برای چند دقیقه هم که شده، ببینید در آن زمان چه می‌گذرد؟ شاید انجام این کار در واقعیت به نظر غیرممکن برسد اما کتاب‌ها و فیلم‌ها می‌توانند ما را به زمان‌هایی ببرند که ندیده‌ایم.
 
«دری که به کجا باز شد» یکی از همین کتاب‌هاست. سالی گاردنر در این کتاب که در سال 2015  منتشر شده، داستان دختری۱۶ ساله به نام ای‌جی فلین را بیان می‌کند که به‌تازگی دوره متوسطه را به پایان رسانده و کلیدی عجیب و اسرارآمیز با نام و تاریخ تولدش پیدا می‌کند و این‌، کلیدِ دری است که ای‌جی نمی‌داند به کجا باز می‌شود؟ وقتی ای‌جی به آن‌طرف در می‌رود می‌بیند که زمان به عقب برگشته یعنی سال 1830 و وارد خانه‌ای فرسوده در شهر لندن شده. ای‌جی در آن‌سوی در، یعنی نسخه قدیمی‌تر لندن، بیماری، قتل و جنایت را می‌بیند و با شهر لندنی که می‌شناسد تفاوت زیادی دارد. ای‌جی باید رد کلید را دنبال کند و تصمیم بگیرد که واقعا به کجا تعلق دارد. در لندن 1830 ماجراهایی برایش پیش می‌آید که به پاسخ سوالاتش می‌رسد.
 
 

«دری که به کجا باز شد» با ترجمه فرمهر امیردوست در 320 صفحه و 49 فصل برای گروه سنی نوجوان نوشته شده است.
 
داستان این‌گونه آغاز می‌شود:
««به هیچ جایی نمی‌رسی، ای‌جی فلین. نه با یک گواهی.» باز دوباره شروع کرده بود، مثل طبل بر سر خرابکاری‌ها و شکست‌های ای‌جی می‌کوبید. اما امروز، یک ماه بعد از اینکه نتایج فاجعه‌بار امتحانش را گرفته بود، خشم مادرش انگار هدفی مشخص را دنبال می‌کرد. این بار عصبانیتش را بر سر وسایل آشپزخانه خالی می‌کرد، انگار که ماهیتابه و قابلمه شخصا در این افتضاح دست داشتند. «می‌دونی چی هستی؟» ادامه داد و در کمد و کابینت را به هم کوبید و ماهیتابه را روی اجاق پرت کرد. سوالش بیشتر به شکل قابلمه‌ای درحال پرواز بود تا چیزی که نیازی به پاسخ داشته باشد...»
 
سالی گاردنر نویسنده کودکان، متولد سال ۱۹۵۴ در انگلستان است. این‌نویسنده جوایز مختلفی از جمله جایزه کارنگی را در کارنامه دارد. او به تصویرگری کتاب کودکان نیز اشتغال دارد. گاردنر اولین کتاب خود را در سال ۱۹۹۳ منتشر کرد و جایزه کتاب کودکان کوستا و مدال کارنگی را برای کتاب «ماه کرم‌خورده» به دست آورد.
 
انتشارات پیدایش، کتاب «دری که به کجا باز شد» را با شمارگان هزار نسخه و قیمت 51 هزار تومان منتشر کرده است.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها