یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
جنایات مرموز دکتر مِرا

ادوگاوا یکی از نویسندگان محبوبی است که در دوره گذار ژاپن از سنت به مدرنیته صاحب سبک بود و تأثیر مهم و فراوان آثارش حتی امروزه هم در فرهنگ ادبی ژاپن دیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) مجموعه‌داستان «جنایات مرموز دکتر مِرا» داستان‌هایی رازآلود و جنایی به قلم ادوگاوا رانپو است. اگرچه داستان‌ها در زمان زندگی نویسنده اتفاق می‌افتند، همگی از سبکی مدرن پیروی می‌کنند.

در این کتاب جنایی شش داستان راز آلود را می‌خوانیم که فضای معمایی و عجیب همیشگی آثار رانپو در آن حکم فرماست و باعث میخکوب شدن مخاطب می‌شود. رانپو با استفاده از عناصر وحشت، تشویش و تردید داستان‌هایی شگفت انگیز در دنیاهایی واقعی یا ماورایی خلق می‌کند کهمحوریتشان معما و کشف پیچیدگی‌های ذهن آدمی است. 

در یکی از داستان‌های این کتاب با آکچی کوگورو آشنا می‌شویم؛ کارآگاه محبوبی که رانپو با محوریت شخصیت او داستان‌های دیگری را نیز به رشتۀ تحریر درآورده است. هیرائی تارو در سال 1894 متولد شد. او با نام مستعار ادوگاوا رانپو، در عصر طلایی رمان‌های جنایی و رازآلود ژاپن، به عنوان استاد بزرگ جنایی‌نویس شناخته می‌شود. رانپو نام مستعار خود را از نویسندۀ محبوبش، ادگار آلن‌پو، گرفته است.

ادوگاوا یکی از نویسندگان محبوبی است که در دوره گذار ژاپن از سنت به مدرنیته صاحب سبک بود و تأثیر مهم و فراوان آثارش حتی امروزه هم در فرهنگ ادبی ژاپن دیده می‌شود.

جنایات مرموز دکتر مِرا را محمود گودرزی به فارسی ترجمه کرده و نشر چترنگ آن را در 144 صفحه منتشر کرده است. نشر چترنگ از این نویسنده و با ترجمه همین مترجم، رمان‌های شکار و تاریکی و مارمولک سیاه و مجموعه‌داستان اتاق قرمز را نیز منتشر کرده است.

جنایات مرموز دکتر مرا نوشته ادو گاوا رانپو با ترجمه محمود گودرزی در نشر چترنگ به قیمت 23000 تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها