سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کتاب «استادی» اثر رابرت گرین به بازار نشر آمد

کتاب «استادی» اثر رابرت گرین با ترجمه فاطمه باغستانی روانه بازار نشر ایران شد. رابرت گرین، نویسنده معروف آثار 48 قانون قدرت و 33 استراتژی جنگ، در کتاب جدیدش به دنبال آموزش مهارت‎های استادی برای خوانندگان خود رفته است.

فاطمه باغستانی مترجم آثار رابرت گرین در ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره هدف از ترجمه این کتاب‎ها عنوان کرد: واضح است که رابرت گرین اهل زیاده‎گویی و حرف‎های شعار گونه نیست. واقعیت این است که رابرت گرین معتقد است ما در دنیایی رقابتی و سرسخت زندگی می‌کنیم و  ایرانی‎ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. حس می‎کنم خواننده ایرانی خسته شده از کتاب‌های صرفاً انگیزشی، گاهی باید با واقعیت‌های تلخ روبه‌رو شد و رابرت گرین بدون تعارف و با استناد به آنچه در تاریخ تکرار شده، پرده از رازهایی برمی‌‌دارد که بسیاری از نام‎آورهای تاریخ در عرصه‌های مختلف با شناخت و کاربرد آنها جزو برترین‌ها شده‎اند. ایرانی‌ها با توجه به هوش فراوان و تمدن و فرهنگ غنی‌ای که دارند باید با این استراتژی‌ها و تدابیر آشنا شوند تا بتوانند در زندگی شخصی و کاری هم در عرصه جهانی حرف اول را بزنند.
 
او با اشاره به ترجمه کتاب‌های گرین بر زندگی شخصی‌ خود گفت: از زمانی که به روانشناسی علاقه‎مند شدم و تصمیم گرفتم در این رشته ادامه تحصیل بدهم، دنبال کتاب‌هایی بودم که خواننده را با واقعیت‌های روانشناختی آشنا کند و صرفاً انگیزشی و شعاری نباشد. این کنجکاوی موجب شد با رابرت گرین آشنا شوم. نویسنده‌ای که نه بر اساس دیدگاه‎های شخصی که بر پایه مستندات و رویدادهای تاریخی موقعیت‌های مختلف انسانی را بررسی کرده بود و با استفاده از توانمندی داستان‌گویی این واقعیت‌ها را بسیار دلنشین و صریح برای خواننده بازگو می‌کرد.
 
او ادامه داد: خوشبختانه سال ۹۶ فرصت مناسبی پیش آمد که معروف‎ترین کتاب ایشان چهل و هشت قانون قدرت را با نشر نسل‌نواندیش کار کنم. در حین کار متوجه تأثیر آموزه‌های این کتاب در زندگی شخصی و کاری‌ام شدم طوری که با کمترین هزینه بیشترین دستاوردها را کسب می‎کردم و تصمیم‎هایم منطقی‎تر شد. خوشبختانه دانش تخصصی روانشناسی که در دوران کارشناسی ارشد آموختم به کمک دانش ترجمه دوره کارشناسی آمد و توانستم به بهترین شکل مفاهیم سنگین کتاب‎های این نویسنده برجسته را درک کنم و به خواننده انتقال دهم.
 
فاطمه باغستانی مترجم انتشارات نسل نواندیش در زمینه موفقیت و روانشناسی درباره اهمیت آثار رابرت گرین برای خوانندگان ایرانی هم توضیح داد: هدف رابرت گرین این هست که این واقعیت‌های گاه گزنده و تلخ را با شیوه داستان‌گویی که به‌حق در آن استاد هست به خواننده منتقل کند. هر یک از کتاب‌های ایشان یک مرجع بی‌بدیل برای یادگیری، خودشناسی و کشف درون آدم‌هاست.
 
او گفت: با توجه به اینکه نزدیک به صد کتاب در حوزه روانشناسی ترجمه کردم، کتاب‎های ایشان را جزو برترین‌ها می‌دانم و احساس می‎کنم هنوز آنطور که باید شناخته نشده، ما در دنیایی پر از نقاب و تظاهر زندگی می‎کنیم و شناخت این نقاب‌ها و سایه‌هاست که ما را به سمت برنده بودن هدایت می‌کند.
 
کتاب «استادی» از انتشارات نسل نواندیش هم‌اکنون در بازار نشر و به صورت آنلاین از وبسایت این انتشارات با قیمت ۷۹.۹۰۰ تومان قابل تهیه است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها