شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
«خاطرات بچه شگفت‌انگیز مهربان» در کتابفروشی‌ها

کتاب «خاطرات بچه شگفت‌انگیز مهربان» نوشته جف کینی و نامزد جایزه بهترین کتاب کودک و نوجوان گودریدز 2019 با ترجمه شقایق علی‌پور منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «خاطرات بچه شگفت‌انگیز مهربان» نوشته جف کینی، نویسنده امریکایی است که با ترجمه شقایق علی‌پور از سوی نشر تیرگان عرضه شده و نامزد جایزه بهترین کتاب کودک و نوجوان گودریدز سال 2019 بوده است.
 
جفری پاتریک کینی (متولد 19 فوریه 1971) نویسنده و کاریکاتوریست آمریکایی است که بیشتر با سری کتاب‌های کودکان Diary of a Wimpy Kid شناخته می‌شود. او همچنین وب سایت کودک گرا Poptropica را ایجاد کرده است. کینی در فورت واشنگتن، مریلند متولد و بزرگ شد. او یک برادر و خواهر بزرگتر و یک برادر کوچکتر دارد.
 
کتاب «خاطرات بچه شگفت‌انگیز مهربان» درواقع دفتر خاطرات پسربچه‌ای به‌نام رولی جفرسون، است که همراه پدر و مادرش در همسایگی گِرگ هفلی زندگی می‌کنند. او دوست دارد مانند دوستش، گِرگ هفلی، یک دفترچه خاطرات داشته باشد چون آن‌ها معمولا کارهای مشابهی انجام می‌دهند. اما رولی احساس می‌کند که پدرش خیلی از گرگ خوشش نمی‌آید و نمی‌تواند شوخ‌طبعی‌اش را درک کند.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «پسربچه‌ای به نام «توین لارکین» هست که در خیابان اسپین زندگی می‌کند. تابستان سال گذشته مادرش من و گرگ را به جشن تولد توین دعوت کرد. ما نمی‌خواستیم برویم؛ چون توین دیوانه است ولی مادر هردویمان گفتند که باید به جشن تولد برویم.
بعدا معلوم شد که من و گرگ تنها مهمان‌های تولد توین بوده‌ایم. ولی تا وقتی که آنجا نرفتیم این را نمی‌دانستیم.
بعد از اینکه به توین کادوهایش را دادیم مادرش گفت که برویم با هم بازی کنیم. اول فیلمی درباره مردی که می‌توانست خودش را شبیه حیواناتی مثل خرس و عقاب کند دیدیم.»
 
نشر تیرگان کتاب «خاطرات بچه شگفت‌انگیز مهربان» را در ۲۱۸ صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۴۵ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها