شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
وقتی چرچیل گوسفندان را قربانی می‌کرد و استالین به یک بانک دستبرد می‌زد

«وقتی چرچیل گوسفندان را قربانی می‌کرد و استالین به یک بانک دستبرد می‌زد»به جنگ‌های بیولوژیک دهه ۴۰ میلادی و همچنین حاشیه‌های زندگی چرچیل، استالین و ... می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) «وقتی چرچیل گوسفندان را قربانی می‌کرد و استالین به یک بانک دستبرد می‌زد» دومین کتاب از مجموعه فصل‏‌های ناگفته تاریخ است که به داستان‌‏های کمترشناخته‌‏شده تاریخی می‏‌پردازد. برای مثال آشپزی که سوار بر تایتانیک با نوشیدن مشروبات الکلی خود را از آب‏‌های سرد اقیانوس نجات داد، آخرین ساعات زندگی هیتلر، امپراطور آمریکا، مردی که از هر دو بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی نجات پیدا کرد، آدمخواری قربانیان سقوط هواپیما و... داستان‌‏هایی که موضوعات مختلفی را شامل می‏‌شوند، از ماجراجویی، جنگ و قتل گرفته تا بردگی و جاسوسی. کتاب‌های جایلز میلتون جزء پرفروش‌‏ترین آثار بریتانیاست و به بیش از بیست زبان زنده دنیا ترجمه شده‌‏ است. او در حوزه تاریخ روایی تخصص بسیار دارد و با قلمی روان هر واقعۀ تاریخی را مانند داستانی ساده و کوتاه بسط می‌‏دهد و آن را به اوج هیجان می‏‌رساند. همچنین، او بارها در کتاب‌‏های خود ثابت کرده است که می‌‏تواند وقایع تاریخی و افرادی را که در گذشته زندگی کرده و مرده‌‏اند در قرن بیست و یکم و تنها در قالب کلماتی ساده و بدون هیچ‌گونه بزرگ‏‌نمایی‌ای بازسازی و زنده کند. 

جلد دوم کتاب که به تازگی منتشر شده به جنگ‌های بیولوژیک دهه ۴۰ میلادی و همچنین حاشیه‌های زندگی چرچیل، استالین و ... می‌پردازد.
​​​​​​​اين كتاب دومين جلد از مجموعه فصل‌هاي ناگفته تاريخ به قلم جايلز ميلتون، مورخ و نويسنده بريتانيايي، است كه روايت‌هايي تاريخي و كمتر نقل‌شده را شامل مي‌شود. اين مجلد به جنگ‌هاي بيولوژيكي دهه 40 ميلادي، زندگي حاشيه ‌برانگيز يكي از بستگان چرچيل و اسرار دوران جنگ سرد مي‌پردازد. همچنين سرگذشت دانشمند هنجارشكن روسي و خانواده‌اي گيرافتاده ميان اقيانوس آرام را بيان مي‌كند. تمامي روايت‌هاي كتاب تكه‌هايي از تاريخ است كه ميلتون استادانه آن را به رشته تحرير درآورده است. «پيامد جنگ جهاني اول تمايل كمتر به جنگ زميني بود. چرچيل مجبور بود راه‌حلي مبتكرانه براي مواجهه با بلشويك‌هاي لنين پيدا كند. او طرفدار پرشور جنگ بيولوژيكي بود و مي‌دانست اخيرا دانشمندان در آزمايشگاه‌هاي دولتي در پورتون ويلتشر سلاح ويرانگر جديدي ساخته‌اند.»

کتاب «وقتی چرچیل گوسفندان را قربانی می‌کرد و استالین به یک بانک دستبرد می‌زد» را سیمین محبوب به فارسی ترجمه کرده و انتشارات چترنگ آن را در 272 صفحه منتشر کرده است.



 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها