سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
ماجرای نیاز و انتخاب‌هایش

رمان «این انتخاب من بود»‌، اثر نغمه گوگُل از سوی انتشارات شادان راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «این انتخاب من بود» روایتگر داستان زندگی دختری به نام نیاز به قلم نغمه گوگُل است. داستانی از زندگی و انتخاب‌هایی که آن را شکل می‌دهند، ماجرای دومین دختر یک خانواده پنج نفره به نام نیاز که شیوه زندگی و خواسته‌هایش با آن چه مادرش انتظار دارد همخوان نیست و تاحدودی به حاشیه رانده شده است.

نیاز که تا پیش از رتبه‌آوری در رشته علوم انسانی چندان مهر و توجه مادرش را احساس نمی‌کند، پس از این موفقیت تحسین و غرور مادر سخت‌گیرش را برمی انگیزد و توجه مادرش روحیه مهرطلب او را ارضا می‌کند. در مراسم اهدای جوایز است که نیاز نگاه شیفته پسری به نام سروش را احساس می‌کند و برای اولین بار کسی خارج از محیط خانوادگی او را هرچند به شکلی غیر مستقیم غرق در محبت خود می‌سازد. کامران پسرعموی نیاز پیش از این با نگاه‌های محبت‌آمیز و رفتارهای خاص خود علاقه‌اش را به نیاز نشان داده اما مادر نیاز پای بند به قوانین خودش است و روی خوشی به این مسئله نشان نمی‌دهد.

رمان «این انتخاب من بود» از تصمیم و نقش انسان‌ها در تغییرات زندگی‌شان حکایت دارد و از مسئولیت‌پذیری برای آن چه برگزیده‌اند، سخن می‌گوید.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«به راه افتاد و نیاز بی‌اراده به دنبالش روانه گشت. در ذهنش یک فکر مرتب می‌چرخید و ادامه گفتگو با مرد جوان را بی فایده نشان می‌داد؛ شرایط خانوادگی مهران نیکدوست هرگز اجازه ورود او را به خانه پدری‌اش نمی‌داد. نوع شغل پدر مهران در کتاب زندگی پدر و مادر نیاز، تعریف نشده بود. می‌دانست در مقابل عناوین دهان پر کن خانواده خودش حرفی برای گفتن وجود ندارد اما با تعجب احساس می‌کرد که کلمات غیر‌متعارف و جسورانه مهران در دلش جا باز کرده است. به تفاوتی که میانشان بود و هرگز تجربه‌اش نکرده بود، علاقه‌مند می‌شد. لبان برجسته و چشمان عسلی و قامت رشید او تفاوت‌های میانشان را کمرنگ جلوه می‌داد. با آنکه می‌دانست هرگز به وصال نخواهد انجامید اما در کافی‌شاپ، رو‌به‌رویش نشست و پذیرای گفته‌هایش شد.»
 
رمان «این انتخاب من بود»‌، اثر نغمه گوگُل در 578 صفحه، شمارگان 500 جلد و به‌بهای 74 هزار تومان از سوی انتشارات شادان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها