شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
عرضه «ابزاری برای مدرسان عکاسی» در کتابفروشی‌ها

دومین کتاب مستقل زهره صحت، عکاس شیرازی با نام «ابزاری برای مدرسان عکاسی» از سوی نشر پرگار به بازار نشر آمد. ترجمه این کتاب بیش از سه سال به طول انجامید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، در کتاب «ابزاری برای مدرسان عکاسی» سعی شده تا مباحثی گنجانده شود که به‌عنوان راهنما در روش تدریس برای مدرسان عکاسی قابل استفاده باشد.
 
پدیدآورندگان این کتاب نشان می‌دهند که چگونه می‌توانید با ارائه ایده‌ها و گفتگوهای الهام‌بخش به رشد دانش و توانایی هنرجویان در زمینه درک زیباشناسی، نقد و بررسی، و برنامه‌ریزی کمک و آنان را به جای توجه صرف به تکنیک به سمت اندیشیدن به چرایی و چگونگی پدیده‌ها هدایت کنید.
 
در ۱۴ فصل کتاب، مباحثی مثل تغییر مسیر و تغییر ذهنیت، یادگیری، اهداف یادگیری، کمک به فرایند یادگیری، چگونگی پاسخ دادن به سوالات، چگونگی بر طرف کردن انتظارات فرد در مراحل یادگیری، پرورش خلاقیت، درک و شناخت ماهیت مشکلات، راه حل‌ها و مأموریت‌ها، چگونگی بیان انتقاد، چگونگی سنجش آموزش، تست‌ها، نمره و ارزیابی، ابزار مورد نیاز برای حل مسئله، رویکرد مدل برای طراحی تمرین، ارزیابی سطح تحصیلات، محیط، برنامه ریزی و تغییر و… بیان شده است.
 
ترجمه این کتاب بیش از سه سال به طول انجامید که با همراهی اسماعیل عباسی و کیارنگ علایی ممکن شد. صفحه‌آرای این کتاب کورش شبگرد، ویراستاران، فروزنده دهقان و افشین لطفی، و طراح جلد آن نیز نسیم برجیان است.
 
زهره صحت در سال 1395 تجربه انتشار کتاب عکس «شیب تند عصر پنجشنبه» از سوی انتشارات آهنگ قلم را داشت که شامل اشعار و عکس‌های او در طول یک دهه فعالیت جدی در این دو حوزه بود.
 
مترجم کتاب «ابزاری برای مدرسان عکاسی» دارای کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی گرایش استراتژیک از دانشگاه علوم تحقیقات تهران و دارای لیسانس آسیب شناسی اجتماعی از دانشگاه بهزیستی فارس و کاردانی عکاسی خبری از دانشکده خبر شیراز است.
 
یادآور می‌شود، کتاب «ابزاری برای مدرسان عکاسی» نوشته «ریچارد. دی. زاکیا» و «گلن. ام.رند» شامل ١٤ فصل در٥٣٠ صفحه از سوی انتشارات کتاب پرگار چاپ شده و بهای آن 98 هزار تومان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها