جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
با خدا چگونه مناجات کنیم؟

ادعیه و مناجات‌های زیبایی وجود دارد که حرف‌های دل بسیاری از ماست. حرف‌هایی که بعد از در میان گذاشتن آن با خدا حسابی حالمان را خوب کند. کتاب «مناجات» این نیایش‌ها را از منظری متفاوت در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «مناجات»، تألیف «عباس حسین‌نژاد» با محوریت و بازآفرینی دعاها و نیایش‌ها ازمنظری متفاوت و متناسب با ذهنیت و مناسبات جامعه امروز با همکاری انتشارات سوره مهر منتشر شد.
 
کتاب «مناجات» یکی از آثار مناسب در ماه رمضان است که نویسنده در این اثر با زبانی ساده و صمیمی به مناجات با پروردگار پرداخته است. با زبانی ساده و بی‌آلایش با خدا درددل کرده و به مخاطبش نشان داده که می‌شود خیلی ساده حرف‌های زیادی را با خدا در میان گذاشت. از طرفی صراحت بیان در مناجات‌های این کتاب به خوبی یادآور داستان معروف موسی(ع) و شبان نیز هست و به همین دلیل مخاطب می‌تواند ارتباط خوبی با مناجات‌های این کتاب برقرار کند. در بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب، مناجات‌های عباس حسین‌نژاد یکی از آثاری بود که ایشان آن را تورق کردند.



یکی از نکات جذاب چاپ این کتاب، قطع جیبی و مناسب این کتاب است که به راحتی قابل جا به جایی است و به راحتی در جیب و کیف جای می‌گیرد تا در زمان استفاده از وسایل نقلیه عمومی بتوان آن را مطالعه کرد و از این کتاب بهره برد.

حسین‌نژاد پیش از این مجموعه شعر «تو ابر شو ببار» را توسط نشر سپیده باوران منتشر کرده است. شاعر و ایده‌پردازفرهنگی سعی کرده که از نگاه و رویکردی متفاوت به دعاها و مناجات‌هایی که از قرآن و اهل بیت(ع)، بخصوص دعاهای امام سجاد (ع)، به ما رسیده بپردازد. در برخی از این مناجات‌ها نیز، که بیشترفضای شوخ طبعانه دارند، به سخنان و شعرهایی از بزرگان بخصوص حافظ نیز پرداخته و با این نحوه پرداخت، سعی کرده با رویکردی تازه و متفاوت سخنان این بزرگان را مطرح کند. این طنزپرداز به خاطرنگاه جوان گرایانه‌ای که مد نظرداشته به نوعی به بازآفرینی این دعاها و نیایش‌ها و ساده‌ترکردنشان پرداخته است.
 
هدف این نویسنده از پرداخت دراین شکل و شیوه به میراث دعا و نیایش، متوسل شدن به آیات قرآن و دعاها و نیایش‌های رسیده ازاهل بیت(ع) برای عدول ازآه و ناله و افسردگی رواج یافته است و قصدش دادن پیشنهادی به مخاطب جوان خود مبنی برمتوسل شدن به دعاها و مناجات‌ها به جای آه و ناله و سیاه‌نگری است. اینکه وقتی امام سجاد(ع) راه را به ما نشان داده، چرا آه و ناله کنیم و چرا برای عبور از سختی‌ها دعا نکنیم.
 
عباس حسین‌نژاد که با طنزنویسی در مجلات مختلف طنز و ادبی از جمله مجله طنز «سه نقطه» خود را به جامعه طنز معرفی کرده است، به خوبی موفق شده بار دیگر طنز خود را با چاپ اثری متفاوت و با استفاده از زبانی امروزی و عامه‌پسند به مخاطبان ارائه دهد.



 
نمونه‌هایی از مناجات‌های کتاب مناجات عباس حسین‌نژاد::
 
 خدایا، ما قدمان به آرزوهایمان
‌نمی‌رسد، لطفا کوتاه بیا!
خدایا ما را ماهیگیر آب‌های
گل‌آلود مخواه!
خدایا! می‌شود گذشته‌
بد ما را به یک آینده خوب
تبدیل کنی؟ یا مبدل السیئات بالحسنات!
خدایا! از نماز و روزه‌هایمان به
تو پناه می‌بریم!

کتاب «مناجات»، تألیف «عباس حسین‌نژاد»، شامل حدود 500 مناجات در 500 صفحه است و به صورت قطع جیبی از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار نشرشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها