پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
پاسخگویی به چهل پرسش در کتاب «از رمضان بیشتر بدانیم»

«از رمضان بیشتر بدانیم» عنوان کتابی است به قلم حسین پورشریف که در آن چهل پرسش و پاسخ درباره ماه رمضان بر اساس کتاب «ماه خدا» عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «از رمضان بیشتر بدانیم» به قلم «حسین پورشریف» نوشته شده است که در آن چهل پرسش و پاسخ درباره ماه رمضان بر اساس کتاب «ماه خدا» عرضه شده است. ضرورت مطالعه کتاب مذکور این است که شخصی که می‌‏خواهد از این میهمانی به نحو شایسته بهره‏‌مند شود، باید فضایل و ویژگی‌‌های این ماه را بشناسد، برای میهمانی خدا آماده شود، آداب این میهمانی را رعایت کند، به درک درستی از شب قدر برسد و با دستی پر، از این میهمانی الهی خارج شود.
 
در کتاب «ماه خدا» پژوهشی جامع درباره ماه رمضان از نگاه قرآن و حدیث صورت گرفته و به حدود هشتاد آیه قرآن و نهصد حدیث استناد شده است. کتاب به صورت عربی به فارسی در دو جلد تدوین شده و با توجه به حجم بالای کتاب ماه خدا و پژوهشی بودن آن، تصمیم برآن گرفته شد تا کتاب «از رمضان بیشتر بدانیم» با بهره‌‏گیری از آن، در قالب پرسش و پاسخ تهیه شود.
 
این کتاب به 40 پرسش درباره روزه و رمضان پاسخ می‌دهد، گفتنی است پاسخ‌ها بر اساس کتاب «ماه خدا» (پژوهشی جامع در باره ماه مبارک رمضان از نگاه قرآن و حدیث نوشته آیت‌الله محمد محمدی ری شهری) تدوین شده است که در سمت راست صفحه، متن عربی آیات و احادیث و در سمت چپ صفحه نیز ترجمه فارسی آنها قرار گرفته است.
 


در تدوین کتاب «از رمضان بیشتر بدانیم» سعی شده است که پرسش‌‌ها و پاسخ‏‌ها از سویی، از نظر موضوع و شیوه نگارش، متناسب با سلیقه جوانان و برای عموم مردم نوشته شود تا رضایت خاطر آن‌ها جلب شود و از سوی دیگر، مفید و کاربردی باشد. همچنین تلاش شده تا در حد توان، مطالب در کمترین حجم ممکن ارائه شود و از زیاده‌‏نویسی و پرگویی خودداری شود. این کتاب 6 فصل دارد که به ترتیب عبارت است از: «فضایل ماه خدا»، «آمادگی برای میهمانی خدا»، «آداب میهمانی خدا»، «آداب شب قدر»، «آداب بیرون آمدن از میهمانی خدا» و «آداب عید فطر».
 
کتاب «از رمضان بیشتر بدانیم»، تألیف حسین پورشریف در 96 صفحه با قطع رقعی در شمارگان 1000 نسخه از سوی انتشارات مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث راهی بازار نشر شده است و نکته قبال توجه آن، استقبال مخاطبان در رسیدن به چاپ دوم پس از یک هفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها