سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
«راستش‌ را بخوایین» برخی باورهایتان غلط است

افسانه‌ها و چرند و پرندها و باورهای غلطی وجود دارد که با خواندنشان دود از سرتان بلند می‌شود. اما وقتش رسیده که کمی تفکرتان را راجع به آن‌ها تغییر دهید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «راستش را بخوایین» نوشته گای کمپ‌بل با ترجمه لادن علوی به شرح و توصیف باورهایی می‌پردازد که شاید چندان هم درست نباشند.
 
در ادامه عنوان این اثر آمده است که افسانه‌ها و چرند و پرندها و باورهای غلطی وجود دارد که با خواندنشان دود از سرتان بلند می‌شود. با نگاه اجمالی به فهرست کتاب می‌توان فهمید برخی باورهایی که همه ما در مکالمات روزمره آن‌ها را به کار می‌بردیم در این کتاب و درباره درست یا غلط بودنش به دقت بررسی شده است.
 
در واقع در فهرست کتاب شما با موضوعاتی آشنا می‌کند که شاید سال‌ها به ان باور داشتید و اکنون وقت ان رسیده که کمی طرز تفکرتان را تغییر دهید. عناوینی چون؛ «یک سال عمر سگ برابر با هفت سال عمر انسان است»، «به طور میانگین انسان‌ها سالانه هشت عنکبوت را درحالیکه خواب هستند قورت می‌دهند»، «آب درون لیوانتان روزی ادرار دایناسورها بوده است»، «خودتان را خوب بپوشانید وگرنه سرما می‌خورید»، «گرمایش زمین به دلیل دفع گاز شکم گاوهاست»، «خوردن هویج دید شما را در تاریکی بیشتر می‌کند» و دیگر موضوعات اینچنینی در متن کتاب به تفصیل بیان شده است.
 
برگی از کتاب
در بخشی با عنوان «ما فقط از ده درصد مغزمان استفاده می‌کنیم» آمده است؛ «از سال 1800 میلادی به بعد مردم مدعی شدند که انسان فقط از ده درصد مغزش استفاده می‌کند. ممکن است این درست باشد که در ویست سال پیش دانشمندان فقط از کارکرد ده درصد مغز انسان آگاهی داشتند. حتی شاید دانشمندان به این نتیجه رسیده بودند که در هر مقطع زمانی فقط ده درصد از قشر خاکستری در حال کارکردن است آن‌ها در اشتباه بودند.ده درصد از مغز انسان از نرون‌ها تشکیل شده است. فعالیت نرون الکتریسیته تولید می‌کند و این را دانشمندان می‌توانند اندازه‌گیری کنند. این مطلب به این معنا نیست که سایر قسمت‌های مغز هیچ کاری انجام نمی‌دهند. باقی مغز از نوعی دیگر از سلول‌ها به نام گلیال تشکیل شده است. سلول‌های گلیال برای تفکر و مراحل یادگیری یک مغز حیاتی هستند این سلول‌ها نقش مهمی در نگه‌داری و محافظت از نرون‌ها دارند. فعالیت سلول‌های گلیال به راحتی قابل بررسی نیستند.»
 
کتاب «راستش را بخوایین» در 112 صفحه، با تیراژ 1500 نسخه و به قیمت 28 هزار تومان از سوی انتشارات حوض نقره راهی بازار کتاب شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها