شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
ایده‌هایی کاربردی برای کسب درآمد در منزل

کتاب «صدها ایده کاربردی در مشاغل خانگی»، فرایندهای دریافت مجوز برای فعالیت‌های مختلف  خانگی و فهرستی از انواع مشاغل برای کسب درآمد در منزل را به زبان ساده معرفی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، امروزه کسب‌وکارهای خانگی به‌عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می‌شوند. از قابلیت‌های انجام این نوع کسب‌وکار می‌توان به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آن‌ها، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده ازنیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه‌های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد-شاگردی بین اعضای خانواده اشاره کرد. در سال‌های اخیر به دلیل تحولات عظیم در حوزه فناوری و ایجاد مشاغل جدید، امکان اشتغال خانگی در زمینه IT (کسب‌وکار مجازی) نیز برای بسیاری فراهم شده است.
 
کتاب «صدها ایده کاربردی در مشاغل خانگی» نوشته فرخ هاشمی، در فصل نخست ضمن ارائه کلیات و تعریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط با این حوزه، در ادامه به سوالات متداول در این زمینه پاسخ می‌دهد. فصل دوم این کتاب به فهرست ایده‌‌های کاربردی در مشاغل خانگی اختصاص دارد.


بخش‌هایی از کتاب حاضر برای استفاده علاقه‌مندان انتخاب شده است.
 
شیوه‌ فعالیت در مشاغل خانگی به زبان ساده
«فعالیت در حوزه مشاغل خانگی به 3 صورت امکان‌پذیر است:
الف- انجام فعالیت به‌صورت کارمزدی برای کارفرمای خارج از محیط مسکونی (متقاضی تحت پوشش)
ب- انجام فعالیت مستقل اعم از تأمین مواد اولیه تا عرضه محصول به خارج از محیط مسکونی (متقاضی مستقل)
ج- انجام فعالیت به‌صورت تعاونی و یا مشارکت با بنگاه‌های بالادستی تأمین‌کننده مواد اولیه و عرضه محصول آنان در بازار، ترجیحا به‌صورت کسب‌وکار خوشه‌ای (پشتیبان)»
 

فرایند صدور مجوز رشته‌های شغلی مربوط به صنایع غذایی
«- ارائه طرح و تکمیل فرم‌های مربوطه توسط متقاضیان در سامانه مشاغل خانگی
- ارسال طرح به سازمان جهاد کشاورزی جهت بررسی و تأیید اولیه
- ارسال طرح‌ها به‌صورت فیزیکی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت بررسی و تأیید و ارائه شناسه بهداشتی
- اعلام تأیید بهداشتی به سازمان جهاد کشاورزی
- ارسال طرح به اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان جهت بررسی نهایی و صدور مجوز مشاغل خانگی»


تسهیلات و بیمه مشاغل خانگی
«متقاضیان دارای مجوز کسب‌وکار خانگی که مورد تأیید دستگاه اجرائی ذیربط می‌باشند، می‌توانند از وام و تسهیلات بهره‌مند شوند.
مشمولین قانون، با ارائه مجوز کسب‌وکار خانگی می‌توانند نزد صندوق تأمین اجتماعی بیمه و از مزایای آن برخوردار گردند. مشمولین صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، تابع قوانین و مقررات مربوطه خواهند بود.
متقاضیان مشاغل خانگی در صورت واجد شرایط بودن، از انواع گوناگون حمایت‌ها نظیر حق بیمه خویش‌فرما، تسهیلات و بازارهای محلی جهت عرضه محصولات خانگی و غیره برخوردار خواهند شد.»
 
نخستین چاپ کتاب «صدها ایده کاربردی در مشاغل خانگی» در 63 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای 14 هزار تومان از سوی انتشارات ماهر کارآفرین راهی بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها