سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
حضرت محمد(ص) دینی ساده و بدور از خرافات برای انسان‌ها عرضه کرد

کتاب «محمد(ص) در کتب پیامبران»، به معرفی دینی که محمد(ص) برای جهانیان به ارمغان آورده است به عنوان دینی پاک و کتابی بلندمرتبه برای بشریت پرداخته که بدور از خرافات برای تمامی انسان‌ها عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، قرآن کریم به روشنی می‌فرماید که حضرت محمد(ص) فرستاده خداست و نام و نشان ایشان نیز در تورات و انجیل وجود دارد. این آیات روشن در طول تاریخ مورد استناد مسلمانان بوده و در این باره کتاب‌هایی هم بوسیله آنان و هم دیگران نوشته شده است. در این میان، برخی از نوشته‌ها مانند کتاب شادروان عبدالاحد داود که دقیق و درست به نگارش درآمده بسیار مشهور و برخی نیز گمنام هستند. برخی هم با انتخاب مطالب این کتاب‌ها، دست به تألیف و چاپ اثری جداگانه زده‌اند که متأسفانه دارای ایرادها و اشتباه‌های فراوان هستند. از سویی دیگر، برخی در این موضوع زیاده‌روی کرده‌اند و فردی نیز به تازگی بسیاری از پیشگویی‌های آشکار را انکار کرده و بجز دو پیشگویی، بقیه را غیر قابل استناد دانسته است.
 
همه این موارد موجب شد که نگارنده نتیجه مطالعه و بررسی کتاب مقدس عبری و انجیل‌های قانونی رسمی و دیگر کتب و تفاسیری که بر کتاب مقدس نوشته شده را بصورت کتابی مرتب کند.
 
در نوشتن این کتاب بصورت مستقیم به متن عبری و آرامی (در خصوص عهد عتیق) و یونانی و سریانی (در خصوص عهد جدید) استناد شده و سعی شده به اختلاف ترجمه‌ها و تحریف‎های عمدی و یا غیر عمدی آنها نیز اشاره کرده و تفسیر آیات طولانی نشود.
 
در زمان تحقیق، فهرستی از پیشگویی‌هایی را که در مطالعه متن اصلی به آنها برخورد کرده، تهیه و سپس به گردآوری کتاب‌هایی که موضوع آنها بشارت به ظهور رسول خدا(ص) بود پرداخته و با مراجعه به منابع موجود به ارزیابی مواد پرداخته است. در این راه از نویسنده‌ای تقلید نکرده و بدون دلیل و با تعصب از عقاید خود جانبداری نمی‌کند و برخی را نیز که نویسندگان گذشته در کتاب‌های خود آورده بودند به دلیل نداشتن پشتوانه استوار کنار نهاده است.
 
در کتاب مقدس عبری در دو آیه و در انجیل یوحنا در یک آیه به نام مبارک حضرت محمد(ص) بطور آشکار و روشن اشاره شده و در بقیه موارد با دلایل و قرائن روشن می‌توان یقین حاصل کرد که پیشگویی‌های وارد شده جز بر دین پاک اسلام و پیامبر اکرم(ص)، بر دین و یا پیامبری دیگر دلالت ندارد.
 
همواره تلاش نگارنده بر این بوده که مباحث کتاب به ساده‌ترین شکل بیان شود و از بیان نکاتی که موجب تخصصی شدن موضوع می‌شود، پرهیز شود و آشنایی مختصر خوانندگان با کتاب مقدس در درک بهتر موضوع‎های یاد شده بسیار راهگشاست.
 


در این کتاب می‌خوانیم: «دینی که محمد(ص) برای جهانیان به ارمغان آورد، اسلام نام دارد و آن حضرت پیش از نبوت در میان اعراب جاهلی نادان و بیسواد، به داشتن اخلاقی نیکو و حسن خلق و درستکاری بخوبی شناخته شده بود و پس از نزول قرآن کریم نیز کمال اخلاق نیک و حسن رفتار و کردار خویش را بر مسلمانان و مشرکین و اهل کتاب زمان آشکار کرد و تا ابد به همه بشریت نشان داد که پیامبری والا مقام و شایسته است.
 
حضرت محمد(ص) حکومت و شریعت را از دستان نالایق یهود که تنها خودشان را شایسته می‌پندارند، بیرون آورد و با عصای آهنین خود بر سر آنان کوبید و تمامی ایشان در برابر آن حضرت به ناتوانی و حقارت خویش اعتراف کرده و در مقابلش به زانو افتادند. او دینی پاک، کتابی بزرگ و بلندمرتبه را برای بشریت به ارمغان آورد و دینی ساده و بدون احکام پیچیده و بدور از خرافات را برای تمامی انسان‌ها با هر نژادی عرضه کرد و آنها را به اسلام فراخواند. بسیاری از یهودیان معاصر حضرت محمد(ص) که تابش نور الهی را در وجود آن حضرت می‌دیدند، مانند عبدالله‌بن سلام، به حقانیت او اعتراف کردند.
 
شکی نیست که تمام پیامبران الهی فرستاده خدا هستند و همه آنها را فرستادگان خدا می‎نامیم. ولی در نبوت یعقوب(ع) سخن از فرستاده و یا پیامبری است که با ظهور او طومار حکومت و نبوت از بنی‌اسرائیل برچیده می‌شود، این فرستاده فردی غیر اسرائیلی است و با عنایت به پیشگویی‌های متعدد در کتاب مقدس و عدم ظهور پیامبر جدید از بنی‌اسرائیل، نتیجه این می‌شود که این فرستاده کسی جز رسول الله(ص) نیست.»
 
کتاب «محمد(ص) در کتب پیامبران»، تألیف امیررضا لبافی در 153 صفحه، شمارگان 1000 نسخه، با قیمت 32 هزار تومان از سوی انتشارات کهکشان علم منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها