چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
​باز‌نشر کتاب‌های محمد حجازی و محمد مسعود

دو کتاب از محمد حجازی و رمانی از محمود مسعود از سوی انتشارات امیدفردا مجددا زیر خط چاپ رفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات امید فردا اقدام به انتشار سه کتاب «گل‌هایی که در جهنم می‌روید» اثر محمد مسعود، «هما» و «سرشک» اثر محمد حجازی کرده است.
 
«گل‌هایی که در جهنم می‌روید»
این کتاب که با آخرین سال‌های سلطنت رضا شاه مرتبط است، انتقادی‌ترین اثر محمد مسعود به شمار می‌آید. «د» شخصیت اصلی رمان یک آزادمنش هرج و مرج طلب است که پس از پایان تحصیلات در اروپا به ایران می‌آید، اما اختناق و جهل حاکم بر جامعه را تاب نمی‌آورد و خودکشی می‌کند. آقای جلیل مرد اروپایی‌مآبی است که به موجب تعبیر نوگرایی و نوآوری به قهرمان اثر درس آزادگی می‌دهد. در حقیقت محمد مسعود داخل این داستان اسارت و حبس و بند حاکم بر شرق را با آزادی‌های رایج و جاری در غرب تطبیق می‌کند و به صورت کامل غرب را ترجیح داده است. 
 
«هما» و «سرشک»
در توضیح این دو کتاب باید گفت که هر دو اثر از سوی نویسنده پر‌تلاش و موفق محمد حجازی «‌مطيع الدوله‌» نويسنده معروف معاصر است. او پس از آنكه تحصيلات خود را در رشته ادبيات در تهران باتمام رساند، جزو محصلان اعزامی آن زمان به اروپا بود و در رشته تلگراف بيسيم مهندس شد. دوره علوم سياسی را در فرانسه گذراند و در وزارت پست و تلگراف مشغول به كار شد. او چون علاقه وافری به ادبيات داشت، رشته تخصصی خود را كنار گذاشت و به نويسندگی پرداخت و در مدت كوتاهی آثارش محبوبيت فراوانی يافت. محمد حجازی به زبان‌های فرانسه و انگليسی تسلط كامل داشت. از آثار او می‌‌توان كتاب‌های: آرزو، آهنگ، آئينه، انديشه، سرشک، ساغر، سخنان جاويد، پريچهر، پروانه، زيبا، نسيم و هما را نام برد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها