پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
داستانی از عشق و دروغ در «رنگ آتش شماره یک»

نوجوانان می‌توانند داستانی جسورانه از عشق، دروغ و رهایی را در رمان «رنگ آتش شماره یک» اثر جنی ولنتاین بخوانند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جنی ولنتاین در رمان «رنگ آتش شماره یک» که به‌تازگی با ترجمه محمود مزینانی از سوی انتشارات پیدایش منتشر شده داستانی جسورانه از عشق، دروغ و رهایی را به تصویر می‌کشد.
 
نسخه اصلی این‌کتاب که یکی از عناوین مجموعه «رمان نوجوان» پیدایش است، در سال ۲۰۱۵ منتشر شده و برنده جایزه گاردین است.
 
داستان این رمان که در ۲۷ فصل نوشته شده، درباره دختر نوجوانی به‌نام آیریس است که پدرش ارنست را هیچ‌وقت ندیده است و حالا که ارنست در بستر مرگ است همه‌چیزهایی که فکر می‌کرده می‌داند، در شعله‌های آتش می‌سوزند. مادر آیریس می‌خواهد مجموعه هنری پر ارزش پدر را به چنگ بیاورد. اما ارنست این را نمی‌خواهد. واقعیت‌هایی وجود دارد که پدر می‌خواهد آیریس پس از مرگ او از آن‌ها باخبر شود. پیش روی آیریس هم راه‌های مختلفی برای رسیدن به حقیقت وجود دارد.
 
داستان این‌گونه آغاز می‌شود: «روز تشیع جنازه پدرم، بعد از تمام شدن کار، با چند جعبه خالی سیب، میز و صندلی شکسته و تکه‌هایی از یک درخت، ریشه‌کن شده به احترامش آتش بزرگی روشن کردم. آتش در تکه زمین خالی  و سوخته‌ای که اسمش را گذاشته‌ام باغ آتش‌بازی، جلو پس‌زمینه غروبی که هر لحظه بیشتر رنگ می‌باخت شعله کشید و کم‌کم بزرگ‌تر از آن شد که بتوان از پسش برآمد. در باغچه مقابلم، خانواده‌ام مثل ماهی از آب بیرون افتاده‌ای که دنبال هوا باشد، دهان‌شان را باز و بسته می‌کردند. مثل تابلوی جیغ ادوارد مونک، به صورت‌های‌شان چنگ می‌انداختند.»
 
جنی ولنتاین، متولد سال ۱۹۷۰ است و تا به حال ۱۵ کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته است.
 
انتشارات پیدایش، رمان «رنگ آتش شماره یک» را در ۲۵۴ صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۴۴ هزار تومان منتشر کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها