شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بسیاری از مسائل مانند مسئولیت‌پذیری، راست‌گویی، احترام به حریم شخصی، توجه به حقوق دیگران و ... اگر در کودکی مورد غفلت قرار بگیرند، در بزرگسالی تبدیل به یک معضل بزرگ می‌شوند. فرزانه رحمانی در کتاب «من نبودم» کوشیده است با به تصویر کشیدن کارها و رفتارهای یک کودک، تلنگری بزند به احساس مسئولیت‌پذیری در بچه‌ها.
 
رحمانی در کتاب «من نبودم» که با تصویرگری مژگان سعیدیان از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات مبتکران (کتاب‌های میچکا) برای کودکان بالای سه سال منتشر شده، داستان کودک بازیگوشی رابیان می‌کند که مانند بسیاری از خردسالان خرابکاری‌های زیادی در خانه انجام می‌دهد، اما مسئولیت کارهایش را نمی‌پذیرد و می‌گوید من نبودم. در ادامه کودک در بخشی از کتاب در قالب تصویر به برخی از خرابکاری‌هایش اعتراف می‌کند اما از مخاطب می‌خواهد به مادرش نگویند که او این کارها را انجام داده است.
 
این رفتار کودک مبنی بر عدم پذیرش مسئولیت کارهایش می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که یکی از آن‌ها ترس از برخورد شدید، کتک و دعوا از سوی والدین است که سبب گرایش کودک به دروغ‌گویی می‌شود، در این راستا والدین می‌توانند با برخورد مناسب حس مسئولیت‌پذیری و راست‌گویی در فرزندان‌شان را تقویت کنند.
 
بخش کودک و نوجوان انتشارات مبتکران(کتاب‌های میچکا)، کتاب «من نبودم» را با شمارگان دوهزار نسخه با قیمت 20 هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها