شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
​«نیما نابغه» به کتابفروشی‌ها رفت

مجموعه سه جلدی «نیما نابغه» نوشته آتوسا صالحی از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات افق (کتاب‌های فندق) راهی کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه «نیما نابغه» شامل سه جلد رمان برای گروه سنی کودک است که از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات افق (کتاب‌های فندق) منتشر شده و هر جلد، داستان جداگانه‌ای دارد که با محوریت طنز نوشته شده و شخصیت محوری آن پسری به نام نیما است که راوی داستان‌هاست.

نیما نابغه از آن بچه‌های وروجکی است که زیاد اهل حرف گوش کردن نیست و دوست دارد همه چیز را خودش تجربه کند. اتفاقا معلمشان خانم بالا هم زیاد حوصله‌ درس دادن ندارد و در عوض عاشق ماجراجویی است و برای همین مرتب بچه‌های کلاسش را به گردش علمی می‌برد.
 
نیما ادعا می‌کند که از همه چیز سردرمی‌آورد اما در خلال داستان متوجه می‌شود نیاز به کسب دانش و آگاهی دارد.
 
هر کتاب 10 فصل دارد و هر فصل با یک پیام توصیه‌ای به مخاطب شروع می‌شود.
 
بیشتر موضوعات داستان‌های این مجموعه تم شهری و محیط زیستی دارد و اغلب در فضای مدرسه می‌گذرد و گاهی هم داستان‌ها در محیط خانه روایت می‌شود. مثلا در یکی از داستان‌ها بچه‌ها به کوه می‌روند و در بخش دیگر به موزه ایران باستان و در خلال این بازدید‌ها اطلاعاتی را کسب می‌کنند که به مخاطب منتقل می‌شود.
 
«ورزشکارهای آشغال‌جمع‌کن(بشنو و باور نکن)»،‌ «موزه‌گردهای ایران باستان(یک داستان پرهیجان)» و «آشپزهای جشنواره عزا(ببخشید غذا)» عنوان‌های این مجموعه سه‌جلدی است.

در بخشی از کتاب «موزه‌گردهای ایران باستان(یک داستان پرهیجان)» می‌خوانیم:

«بعضی روزها آدم از همان اول صبح که از خانه می‌زند بیرون، پشت سرهم بد می‌آورد. بابا می‌گوید این‌جور وقت‌ها آدم باید همان اول صبح یک تاکسی بگیرد و برگردد خانه و صاف برود توی تختش و پتو را بکشد روی سرش و تا فردا صبح تخت بخوابد. این‌جوری اگر توی خواب سکته نزند یا زلزله نیاید یا لوله گاز نترکد، خیالش راحت است که همه چیز به خیر گذشته.»

بخش کودک و نوجوان انتشارات افق (کتاب‌های فندق)، مجموعه «نیما نابغه» با شمارگان هزار و 500 نسخه با قیمت 19هزارتومان منتشر شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها