کتاب «ورزش مهیج بانجی فیتنس» ضمن ارائه تاریخچه، کاربردها و فواید این سبک ورزشی مهیج، تجهیزات مورد نیاز و تمرینات متنوع آن‌را به مخاطب معرفی می‌کند.
تجربه لذت، هیجان و تناسب اندام در بانجی فیتنس
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این احتمال وجود دارد که تاکنون به سراغ ورزش بانجی جامپینگ رفته باشید، اما بانجی فیتنس ورزش دیگری است که شباهت‌هایی با بانجی جامپینگ هم دارد. در این سبک ورزشی، شما به‌جای اینکه از بندها و طناب‌ها برای سخت‌تر کردن تمرینات و ایجاد مقاومت استفاده کنید، از طناب‌هایی که در اختیار دارید، هم برای راحت‌تر کردن بعضی حرکات و هم برای سخت‌تر کردن آن‌ها استفاده خواهید کرد. با استفاده از طناب ورزش سخت‌تر از قبل خواهد شد، اما زمانی که این طناب به سقف وصل شده باشد، همه‌چیز تغییر خواهد کرد. در حین انجام این ورزش با کمک طناب‌ها از زمین جدا می‌شوید، بنابراین انجام حرکاتی مانند لانگز و پلانک قطعا آسان‌تر از قبل خواهد شد. نکته مهم در مورد این سبک ورزشی که بسیاری را شیفته خود خواهد کرد، هیجان بیش از حد آن است که با ترکیب ریتم و موزیک و حرکات ساده ورزشی مانند اسکوات، پلانک و شنا شما را به اوج لذت، هیجان و تناسب اندام خواهد رساند.
 
کتاب «ورزش مهیج بانجی فیتنس» که به همت نفیسه سادات کیوان گردآوری و تألیف شده، از بیان تاریخچه این ورزش و نخستین جرقه‌های آن در کالیفرنیا شروع و در ادامه کاربردها و فواید آن‌را معرفی می‌کند. نکاتی درباره شناخت تجهیزات، انتخاب موزیک مناسب، طراحی تمرین، دوره‌های تمرینی، حرکات تمرینی و وضعیت قرار گرفتن بدن و در پایان دانستنی‌هایی کاربردی درباره تغذیه، بیماری‌ها و ارتباط آن‌ها با فعالیت بدنی، از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب مطرح می‌شود.


کاربردهای بانجی فیتنس
«ورزش بانجی، یک نوآوری در زمینه ورزش‌های گروهی محسوب می‌شود و این امکان را برای ورزشکاران فراهم می‌کند تا بتوانند حرکاتی که تا قبل از این قادر به انجام آن نبوده‌اند را انجام دهند و در نتیجه حس رضایت و قدرتمندی را تجربه کرده و در عین‌حال به تقویت سیستم گردش خون و عضلات بپردازند. ورزش بانجی با استفاده از طناب‌های اِلاستیک پیشرفته می‌تواند از بدن فرد ورزشکار در برابر گرانش زمین محافظت کند تا آن‌ها بتوانند حرکات ورزشی را در تعداد تکرارهای بالا انجام دهند و چربی‌سوزی را به حداکثر برسانند. با این وجود، مفاصل آن‌ها از هرگونه آسیبی حفظ خواهد شد و این خصوصیتی است که بانجی را از دیگر وسایل تمرینی کاملا متمایز می‌کند... ورزش بانجی، محدوده وسیعی از حرکات ورزشی را برای ورزشکار فراهم می‌کند. در ورزش بانجی می‌توان از تمرینات فیتنس، یوگا، آکروبات، ایروبیک استفاده کرد. با این تفاوت که در هر یک از این تمرینات، فرد ورزشکار تجربیات متفاوت خواهد داشت، زیرا با توجه به اتصال بدن به طناب کشسان، جهت نیروی وارده و عضلات و برآیند آن‌ها به‌طور کلی متفاوت است. در کشورهای اروپایی بانجی برای اجرای نمایش استفاده می‌شود که بسیار پرطرفدار است و با استقبال خوبی روبه‌رو شده است.»


آمادگی برای بانجی
«ورزش بانجی برای کسانی که می‌خواهند فراتر از هرگونه فعالیت ورزشی که تاکنون کرده‌اند به تمرین داینامیکی 360 درجه برسند یک تمرین هوازی با پیچ و تاب و هیجان توسط اتصال به طناب کشسانی به‌وسیله مهار پیشرفته است. بند بانجی مقاومت ایجاد می‌کند، امکان تعلیق موقت در هوا را فراهم می‌کند و به شما حس پرواز می‌دهد و یک تمرین با شدت بالا برای کل بدن است. در اولین جلسه کلاس یادگیری نحوه اتصال بند با نجی به سقف و بعد به بدن، اطمینان خاطر از ایمن وصل شدن آن در اولویت است. بعد از آن یادگیری تدریجی حرکات و پرش‌‌ها در اولویت است و پس از آن شما خواهید آموخت که چگونه با بند بانجی کار کنید تا بتوانید مرکز بدن را بیشتر کنترل کنید و همان‌طور که اعتماد شما به بند بانجی بیشتر شود، قادر به انجام حرکات پیشرفته‌تر خواهید بود.»
 
نخستین چاپ کتاب «ورزش مهیج بانجی فیتنس» در 100 صفحه با شمارگان 200 نسخه به بهای 25 هزار تومان از سوی انتشارات سایلان به بازار نشر عرضه شده است.
کد مطلب : ۲۸۷۳۲۹
http://www.ibna.ir/vdciryar3t1avp2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما