چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
گفتگویی میان فمینیسم و اسلام در قاب یک کتاب

کتاب «گفتگوی میان فمینیسم و اسلام» با عنوان فرعی «تحلیل و نقد مبانی معرفتی فمینیسم اسلامی» نوشته «محسن بدره» ازسوی نشر آرما در اصفهان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، مجتبی شاه‌مرادی مدیر انتشارات آرما درباره این کتاب گفت: نویسنده در کتاب «گفتگوی میان فمینیسم و اسلام» تلاش کرده است تا خوانش‌هایی متفاوت و جایگزین از مواجهه اسلام با مسائل زنان در سه، چهار دهه اخیر ارائه دهد.

وی ادامه داد: پژوهشگران اصلی «فمینیسم اسلامی» در زمینه‌های پژوهشی، دیدگاه‌ها و وابستگی‌های فرهنگی متنوعی دارند و به لحاظ تمرکز موضوعی نیز آثار متنوعی را در زمینه مسائل زنان در اسلام و جوامع اسلامی تولید کرده‌اند.

شاه‌مرادی تصریح کرد: پژوهشِ حاضر درصدد است با مطالعه ادبیات 8 نویسنده اصلی این جریان (فاطمه مرنیسی، لیلا احمد، آمنه ودود، رفعت حسن، عزیزه الحبری، اسما بارلاس، کشیا علی، سعدیه شیخ) به‌عنوان نمونه هدفمند خود، مبانی معرفتی آن‌ها را تحلیل و نقد کند. این مبانی معرفتی شامل مؤلفه‌های معرفت‌شناختی، مؤلفه‌های روش‌شناختی و مبانی کلامی-الهیاتی این مؤلفه‌ها می‌شود.
 
وی در پایان گفت: کتاب «گفتگوی میان فمینیسم و اسلام» (تحلیل و نقد مبانی معرفتی فمینیسم اسلامی) نوشته محسن بدره توسط نشر آرما در 312 صفحه رقعی و با بهای ۴۰ هزار تومان منتشر شده است. این کتاب را علاوه بر کتابفروشی‌ها می‌توان به‌صورت آنلاین هم از سایت چهارسوق تهیه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها