جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
«سرآغازهای آگاهی» در ایران منتشر شد

در این دانشنامه بحث علمی مبسوطی دربارهٔ آگاهی و زیرمجموعه‌های آن: پدیده‌های فراروانی و فراطبیعی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب سرآغازهای آگاهی ؛ دانشنامه‌ای مرجع در آگاهی‌پژوهی و پدیده‌های فراطبیعی، یکی از کتاب‌های مرجع در این حوزه است. در این دانشنامه بحث علمی مبسوطی دربارهٔ آگاهی و زیرمجموعه‌های آن: پدیده‌های فراروانی و فراطبیعی صورت گرفته است. «جفری میشلاو» نخستین فردی است که در آمریکا، در رشتهٔ فراروان‌شناسی دانشنامهٔ دکتری گرفته است. شاید علاقه‌مندی وی به این رشتهٔ خاص برخاسته از تجارب زیستهٔ خود او در طول زندگی‌اش باشد.

کتاب حاضر شامل دو بخش است:
بخش اول، تاریخچهٔ آگاهی
بخش دوم، فرهنگ‌عامه و باور مردم در باب آگاهی‌پژوهی.

در بخش اول، تاریخچهٔ آگاهی‌پژوهی از دوران کهن و از شَمَن‌ها تا به امروز بیان شده است. در بخش دوم، کلیهٔ باورهای مردم در خصوص آگاهی و پدیده‌های فراروانی و فراطبیعی از گذشته تا به امروز گرد آمده است. در بخش دوم، در انتهای هر مبحث، به زبانی مناسب مخاطب غیرمتخصص، بحثی علمی صورت گرفته است. موضوعات و پدیده‌های بسیاری چون طالع‌بینی، توانایی شفابخشی، چاکراها، طب سوزنی چینی، ارتباط با موجودات هوشمندتر، بقای «آگاهی» پس از مرگ، احضار ارواح، تناسخ، راه رفتن روی آتش، نیروهای فراروانی و... که ذهن مردم را از گذشته‌های دور تا به امروز مشغول می‌سازند در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند.


مجید رهبانی، مدیر انتشارات «جهان‌ کتاب» درباره کتاب سرآغازهای آگاهی می‌گوید: «می‌توان گفت این اثر دانشنامه‌ای درباره اینکه چگونه‌ آگاهی در انسان در طول دوره‌ها یافت شده است. در حقیقت مواردی که امروزه به عنوان شبه‌علم و خرافات می‌شناسیم در زمان خود نوعی آگاهی محسوب می‌شده است. در حقیقت در این اثر روند دست‌یابی انسان به آگاهی رو مورد بررسی قرار داده است.»
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها