دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
انتشار کتابی درباره مشکلات روان‌شناختی دیابت نوع یک

کتاب «کاربرد درمان شناختی رفتاری در مشکلات روان‌شناختی دیابت نوع یک» اثر مشترک مهری افشاری و یوسف گرجی در حوزه روانشناسی ازسوی نشر نوشته اصفهان راهی بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، مدیر انتشارات نوشته در این رابطه گفت: کتاب «کاربرد درمان شناختی رفتاری در مشکلات روان شناختی دیابت نوع یک» از جمله کتاب‌های حوزه روانشناسی انتشارات نوشته است. درمان‌های روان‌شناختی برای ایجاد تغییرات رفتاری و مداخلات روان‌شناختی می‌تواند به کمک سایر درمان‌های طبی به مبتلایان به دیابت کمک کند.

مهدی صاحب‌فصول در ادامه افزود: آنطور که در مقدمه کتاب آمده است، افراد دیابتی گاهی بسیار خسته و فروپاشیده به نظر می‌رسند و قبول کردن بیماری، احساس افسردگی (احساس ناتوانی و شکست در برابر مشکلات) اضطراب (ترس از عوارض بیماری) و خشم (احساس گناه و خود و دیگران را مقصر دانستن)، مسائلی هستند که در این بیماران دیده می‌شود.

وی ادامه داد: درمان‌های روان‌شناختی توصیه شده در این کتاب می‌توانند پریشانی ناشی از زندگی با بیماری‌های بدون درمان قطعی را برطرف کند. تعدادی از تحقیقات انجام گرفته نقش مداخلات روان‌شناختی در دیابت را ارزیابی کرده و نشان داده‌اند که در ارتقای توانایی‌ها و ایجاد انگیزه اجرای رفتارهای خودمراقبتی و کنترل بهتر دیابت مؤثر است.

کتاب «کاربرد درمان شناختی رفتاری در مشکلات روان شناختی دیابت نوع یک» با قیمت 25 هزارتومان در 135 صفحه ازسوی انتشارات نوشته اصفهان منتشر و در بازار کتاب عرضه شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها