شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
چگونه می‌توان از دل کتاب‌ها به سرزمین موفقیت رسید؟

سیزدهمین شماره از ماهنامه «کارخانه» با ده‌ها مطلب خواندنی درباره مسائل داخلی و خارجی دنیای اقتصاد، سرمایه‌داری و صنعت،‌ در بخش «درنگ» با معرفی هفت کتاب خارجی، مسیر رسیدن به موفقیت را از راه‌های رفته بزرگان این عرصه، نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سیزدهمین شماره از ماهنامه تحلیلی «کارخانه» ویژه آذر 98 در 192 صفحه به سردبیری بهراد مهرجو از سوی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، چاپ و منتشر شد. «سرمقاله»، «تحلیل»، «صنعت»، «فولاد»، «جهان»، «راهبرد»، «دیده‌بان»، «کارخانه»، «فردا»، «زوم»، «نگاه»، «کارگاه»، «جهان‌نما»، «فوکوس»، «تجربه» و «درنگ»، بخش‌های متنوع این شماره هستند.
 
در بخش «درنگ» شماره سیزدهم این ماهنامه، ذیل عنوان «جادوی کتاب» هفت نویسنده و چهره شاخص حوزه سرمایه‌داری و اقتصاد در کتاب‌های «حرف‌هایی با دخترم درباره اقتصاد»، «بهترین سال زندگی تو»، «اسرار ذهن ثروتمند»، «بخواهید تا به شما داده شود»، «ثروت‌سازی به سبک ژاپنی»، «بنویس تا اتفاق بیافتد» و «معجزه بزرگ فکر کردن»، تجربه‌ها و راه‌های رسیدن به موفقیت را برای علاقه‌مندان بیان می‌کنند.
 
صفحات پایانی این نشریه نیز به «کتاب ضمیمه» اختصاص دارد که در قالب پنج گزارش و یادداشت تفصیلی، برخی از مهم‌ترین چالش‌ها و مسائل روز حوزه اقتصاد و صنعت دنیا را تحلیل می‌کند. «نفرین منابع؛ سرنوشت توسعه با وجود نفت به کجا می‌رسد؟» به قلم سید غلامحسین حسنتاش، «الحاق روسیه به سازمان تجارت جهانی؛ سرنوشت روسی» به قلم پروفسور کیم ون با ترجمه فریبا رشوند، «رشدِ بربادرفته؛ گزارش بیزینس ورلد: آیا اقتصاد جهان به لبه پرتگاه نزدیک می‌شود؟»، «آنچه ما را نکشد قوی‌ترمان می‌کند؛ اقتصاد ایران سال بعد به ثبات نسبی می‌رسد» نوشته مونا مشهدی رجبی و «عاقبت شیلی؛ مزیت عقب‌ماندگی بردنِ ایران از تحولات شیلی» به قلم فرشید فرحناکیان، گزارش‌های تحلیلی این شماره هستند.
 

تمام بچه‌ها برهنه به دنیا می‌آیند
«حرف‌هایی با دخترم درباره اقتصاد» نوشته یانیس واروفاکیس؛ اقتصاددان و سیاستمدار مطرح یونانی است که در سال 2018 از سوی انتشارات بولدلی هد چاپ و منتشر شد. این نویسنده تلاش کرده در یک نامه به دختر نوجوان خود، از دنیای اقتصاد بگوید و در قالب داستان‌های ساده و جذاب، درس‌های اقتصادی ارزشمندی به دخترش بدهد. در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم: «تمام بچه‌ها برهنه به دنیا می‌آیند، اما خیلی زود بعضی‌شان لباس‌های گران‌قیمت می‌پوشند که از بهترین بوتیک‌ها خریده شده، درحالی‌که بیشترشان لباس کهنه به تن می‌کنند. وقتی این بچه‌ها کمی بزرگ‌تر شوند، بعضی از آن‌ها، از این‌که اقوام و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها برایشان لباس می‌آورند دلخور می‌شوند، چون هدایای دیگری را ترجیح می‌دهند، هدایایی مثل گوشی آیفون، درحالی‌که بچه‌های دیگر رویای روزی را دارند که بتوانند با کفش‌های بی‌وصله به مدرسه بروند. این همان نابرابری است که مشخصه بارز جهان ماست. ظاهرا تو از سنین پایین از این نابرابری خبر داشتی، گرچه بخشی از زندگی هرروزه تو نبود، چون راستش را بخواهی، مدرسه‌ای که ما تو را به آن‌جا فرستادیم، جای بچه‌هایی نبود که محکوم به زندگی در محرومیت و خشونت باشند، آنطور که اکثریت چشمگیری از کودکان جهان زندگی می‌کنند.»


ما را آبراهام می‌نامند!
کتاب «بخواهید تا به شما داده شود» نوشته استر هیکس؛ نویسنده آمریکایی است که در این کشور به او لقب «برپاکننده موج» داده شده است. او در کتاب خود به این مسأله پرداخته که چه آموزه‌هایی ما را به سمت موفقیت هدایت می‌کنند و چطور می‌توان به موفقیت رسید؟ او به مخاطب نشان می‌دهد که خواستن به معنای واقعی همان توانستن است. در بخشی از این کتاب آمده است: «ما را آبراهام می‌نامند و از بُعد غیرفیزیکی با شما حرف می‌زنیم. آبراهام خانواده‌ای از موجودات غیرفیزیکی است که توسط نیت قدرتمندمان به‌صورت طبیعی گردهم آورده شده‌اند تا به شما یعنی امتدادها و دنباله‌های فیزیکی‌مان، قوانین جهانی که همه چیز را اداره می‌کند، یادآور شود. قصدمان این است به شما یادآوری کنیم، امتداد منبع انرژی‌ای هستید که خوشبخت و دوست‌داشتنی‌تان می‌کند و اینکه به این واقعیت زمانی مکانیِ فیزیکی آمده‌اید تا شادمانه زندگی کنید.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها