چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
کتاب «نشاط در خانواده» منتشر شد

کتاب «نشاط در خانواده» شامل تشریح و توضیح عوامل نشاط و سردی با نگاهی گذرا به رفتارهای فردی و جمعی در خانواده‌ها و آسیب‌‌های موجود حول محور خانواده به قلم سیدحسین موسوی، مولف شاهرودی و به اهتمام نشر دارالطب منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، اهمیت جایگاه بی‌بدیل خانواده، خانواده کانون آرامش، شادی گذرا و شادی مانا، اهمیت شاد زیستن، شادی نیروی محرکه اجتماع، ایمان به سرچشمه آفرینش، ظرفیت‌های خود را بالا ببرید، نظم، مادر آرامش و موفقیت، راه‌های خروج از بی‌نظمی، جهنم بدبینی و …از جمله بخش‌های این کتاب هستند.

این کتاب همچنین سعی دارد به بیان راه‌های نظم بخشیدن و سامان دادن به نقش‌های اعضای خانواده‌ها نیز در بستر یک زندگی جمعی بپردازد و پرداختن به راه‌های شاد زیستن و فنون مرتبط با آن، دیگر ویژگی کتاب است.

«نشاط در خانواده» همچنین سعی دارد در بین بخش‌ها و موضوعات مطروحه خود گریزی نیز به آیات و روایات و احادیث و همچنین سیره اهل بیت (ع) بزند که توانسته در این امر نوشتار را غنا ببخشد اما طولانی بودن برخی بخش‌ها و عدم حذف برخی موضوعات که در بخش‌های دیگر هم مانند آن ذکر شده بود به تطویل کتاب انجامیده و بخش ضعیف کتاب محسوب می‌شود همچنین کیفیت چاپ و البته صحافی این کتاب نیز چندان مناسب نیست.

در هر صورت باید گفت «نشاط در خانواده» مجموعه‌ای خواندنی است که با کتاب‌های مشابه روانشناسی که از آنها به مثابه کتاب‌های زرد نام برده می‌شود فاصله‌ای چشم گیر دارد.

این اثر در قطع رقعی و در تیراژ دو هزار نسخه در حقیقت به تعاملات درون خانواده‌ها می‌پردازد و مخاطب را به این موضوع سوق می‌دهد که اگر همه اعضای خانواده درک درستی از شرایط، وظایف خود و عوامل بیرونی و درونی داشته باشند می‌توانند سرنوشت بانشاط بودن زندگی‌شان یا برعکس رخوت و سردی در روابط را خودشان رقم بزنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها