شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
​«نانسی می‌داند» در دست کودکان

«نانسی می‌داند» نوشته سایبل یانگ، کتاب برگزیده شورای کتاب کودک کاندا از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات مبتکران (میچکا) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «نانسی می‌داند» نوشته سایبل یانگ با ترجمه مینا پورشعبانی از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات مبتکران (میچکا) برای کودکان منتشر شده است.
 
سایبل یانگ در این کتاب، داستان فیلی را بیان می‌کند که موضوعی را فراموش کرده و برای به یادآوردن آن به همه‌چیز فکر می‌کند. او چیزهای مختلفی را به یاد می‌آورد که می‌شناسد،‌ مانند وسایلی که چرخ دارند، لباس‌هایی که جورواجورند، جاهای مناسب برای استراحت، مکان‌های بازی، وسایل همرنگ، اجسام هم‌شکل، وسایل قدیمی و جدید و .... تا اینکه بالاخره متوجه می‌شود چه چیزی را فراموش کرده است.
 
این کتاب که در گروه داستان‌های فانتزی قرار می‌گیرد به عنوان کتاب برگزیده شورای کتاب کودک کانادا در سال 2015 و برگزیده کرکاس ریویو در سال 2014 انتخاب شده است.
 
«نانسی می‌داند» به تقویت خیال پردازی و تفکر خلاق در کودکان، کمک می‌کند.
 
داستان این‌گونه آغاز می‌شود:
«نانسی می‌داند که چیزی را فراموش کرده، یک چیز خیلی مهم...
او وقتی می‌خواهد چیزی را به یاد بیاورد، فکر می‌کند و فکر می‌:ند... نانسی به همه چیز فکر می‌کند. و چیزهایی را که می‌شناسد به یاد می‌آورد...
مثلا چیزهایی که چرخ دارند.
یا لباس‌هایی که جورواجورند.
و چیزهایی یادش می‌آید...
چیزهایی که خیلی از آن‌ها سر در نمی‌آورد...
چیزهایی همه‌، رنگ هم.
چیزهایی همه، شکل هم....»

بخش کودک و نوجوان انتشارات مبتکران (میچکا) کتاب «نانسی می‌داند» را با شمارگان هزار نسخه و قیمت 24هزارتومان منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها