چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
​هجوم «حشرات جنگنجو» به کتابفروشی‌ها

مجموعه نخست رمان کودک «حشرات جنگنجو» اثر جک پتن از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات قدیانی (کتاب‌های بنفشه) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «حشرات جنگنجو» اثری است از جک پتن که با ترجمه حمیده جمشیدی‌ها از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات قدیانی (کتاب‌های بنفشه) برای گروه سنی «ج» منتشر شده است.
 
این کتاب دربردارنده پنج جلد نخست از مجموعه «حشرات جنگجو» است و کودکان را به دنیای حشراتی مانند مارمولک‌ها، عنکبوت‌ها، مار کبری، قورباغه‌های سمی و آفتاب‌پرست می‌برد که ظاهرا موجوداتی بی‌خاصیت و مزاحم هستند.
 
شخصیت محوری مجموعه «حشرات جنگجو» پسر بچه‌ای به نام مکس داروین، است که علاقه‌ زیادی به حشرات دارد و هر بار با گروهی از حشرات علیه موجوداتی ترسناک که جثه‌شان چند برابر یک حشره است مبارزه می‌کند و از همکاری با آن‌ها تجربیات مثبت و کاربردی به دست می‌آورد.
 
این داستان به‌گونه‌ای نوشته شده که مخاطب با مطالعه کتاب، از شیوه زندگی این موجودات آگاه می‌شود و روش‌هایی را که برای مبارزه انتخاب می‌کنند می‌آموزد و به فواید همکاری، اتحاد و کارگروهی در مقابل دشمنانشان پی می‌برد.
 
داستان این‌گونه آغاز می‌شود: «مکس داروین نفسش را در سینه حبس کرد. دو چنگال خاردار ترسناک روی دیوار باغچه ظاهر شدند. به دنبال آن، سر جانوری که شاخک‌هایش در هوا تکان می‌خوردند و در جست‌وجوی طعمه بود، پدیدار شد. در آخر یک بدن سیاه براق که دیوار را با شش پای قلاب‌شکل محکم چسبیده بود و با زحمت خود را بالا کشید. مکس در حالی‌که به آرواره بزرگ سوسک زل زده بود با خودش فکر کرد، «خدای من! سوسک گوزنی!» بیش از سی گونه متفاوت سوسک گوزنی در ایالات متحده وجود دارد اما مکس تا آن زمان حتی یک گونه را هم در دنیای وحش ندیده بود. او جرأت نداشت نفس بکشد خودش را برای یک نگاه دقیق‌تر به جلو کشید. ولی انگار حشره متوجه حضورش شده بود، چون سوسک محفظه سیاه و محکمی را که پشتش داشت، باز کرد.»
 
عناوین جلدهای مختلف این مجموعه که هم به صورت تک‌جلدی و هم در قالب یک مجلد منتشر شده، عبارت است از «نبرد با مارمولک‌ها، محاصره‌ عنکبوتی، حمله‌ قورباغه‌های سمی، یوروش آفتاب پرست‌ها، جنگ با مار کبری».
 
بخش کودک و نوجوان انتشارات قدیانی (کتاب‌های بنفشه) این مجموعه «حشرات جنگنجو» را در قالب ۴۸۸ صفحه با شمارگان ۳۳۰ نسخه و قیمت 450 هزار ریال منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها