چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
«طراحی حروف فارسی» و «وب دیزاین» منتشر شد

دو کتاب «طراحی حروف فارسی» و «وب دیزاین» اثر امیرسامان حنیفی از سوی نشر مارلیک منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) انتشارات مارلیک در مجموعه کتاب‌های طراحان حرفه‌ای گرافیک خود کتاب «وب دیزاین» اثر امیرسامان حنیفی را منتشر کرده است. این کتاب در هشت فصل به آموزش و نحوه طراحی و اجرای صفحات وب می‌پردازد.

حنیفی در کتاب «وب دیزاین» عنوان می‌کند که چگونه گرافیک صفحات وب از عوامل مهم برای برقراری ارتباط بین تولیدکننده محتوا و مخاطبان محسوب می‌شود. همچنین نویسنده بیان می‎کند که چطور می‌توان با نحوه صحیح طراحی صفحات وب و آموزش گرافیک این صفحات، به برقراری ارتباط موثر با بیننده کمک کرد.

در مقدمه این کتاب توضیح مختصری از جهان وب، قدرت و فعالیت‌های آن می‌خوانیم. در ادامه نیز شاهد اطلاعاتی از طراحی وب، اهمیت سرویس‌دهنده و سرویس گیرنده‌ها، گرافیک، تبلیغات، پیام و مخاطب، خلاقیت، هویت بصری، پیش طرح خطی، رنگ‌ها و روانشناسی رنگ، صفحه‌آرایی، تایپوگرافی و فونت‌ها در وب هستیم.

در قسمتی از کتاب «وب دیزاین» می‌خوانیم:
«این حقیقت که ظاهر کار، هدف و چشم‌انداز سازمان را به مخاطبان انتقال می‌دهد، غالبا فراموش می‌شود. طراحی هویت سازمانی، احساسات را در افراد برمی‌انگیزند و طراحان باید احساساتی را انتقال دهند که سازمان تمایل به برانگیختن آن‌ها دارد. هویت بصری چهره یک برند(به عنوان نمادی از سفارش دهنده کار به شما) است و تمام عناصر بصری که مشتری در برخورد با یک سازمان با آن مواجه می‌شود را در بر می‌گیرد و جنبه یادآوری سازمان به مشتری است.» (صفحه 67)

کتاب «طراحی حروف فارسی» اثر دیگری از امیرسامان حنیفی است. او در این کتاب بیان می‌کند که قلم زیربنای شکل‌گیری نوشتار است و از این رو باید از نظر کمی و کیفی به فونت فارسی بیفزاییم.

این کتاب با تاریخچه مختصری از زبان کهن فارسی آغاز می‌شود؛ از عدم تعصب ایرانیان در خط خود و پذیرش خط جدید می‌گوید. در ادامه نویسنده از خوشنویسی می‌نویسد و نگاهی به گذشته و حال این هنر و خوشنویسان دارد. در فصل دوم کتاب نیز به طراحی حروف و برخی از انواع خط می‌پردازد. در فصل‌های بعدی نیز اجزای حروف، لحن و قواعد و نمونه، اتود برای انواع لحن‎ها و فرآیند طراحی را می‎‌خوانیم.

در قسمتی از کتاب «طراحی حروف فارسی» می‎خوانیم:
«عقیده بر این است که طراحان، وظیفه انتقال ذهنیات خود و پیام موضوع را در طرح‌هایشان بر عهده تصویر و حروف قرار می‌دهند. با این تعریف دیگر خط در روند تحولات جدید، وظیفه خود را خوانایی و سهولت نگارش نمی‌داند و کم‌وبیش به فرمی زیبا تبدیل شده است که در درجه اول مفهوم نوشته را قبل از خوانده شدن بیان می‌کند.» (صفحه 59)


انتشارات مارلیک کتاب «وب دیزاین» اثر امیرسامان حنیفی را با شمارگان 500 نسخه، در 140 صفحه و با قیمت 40000 تومان چاپ کرده است. همچنین کتاب «طراحی حروف فارسی» از همین نویسنده با تیراژ 500 نسخه، در 110صفحه و با قیمت 30000 تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها