شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری

سه بیلبورد خارج از ابینگ، منزوری اثری تلخ و سیاه از مارتین مک دونا، کارگردان مطرح ایرلندی بریتایی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری» داستان مادری داغ‌دیده و خشمگین است که به دنبال اجرای عدالت برای قتل دخترش است. او شیوه‌ای منحصربه‌فرد برای حل این پرونده در پیش می‌گیرد؛ سه بیلبورد را خارج از شهر اجاره می‌کند و روی آن‌ها خطاب به رئیس پلیس شهر پیام‌هایی می‌نویسد که در نهایت طوفان ناشی از آن تمام شهر را درگیر می‌کند.

مارتین مک‌دونا نمایشنامه‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان بریتانیایی است. وی اغلب طنز سیاه را چاشنی آثارش می‌کند و روشی کنایه‌آمیز برای مطرح کردن مسائل اجتماعی دارد. این فیلم ماندگار بیش از صد و پنجاه میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد و منتقدان و نشریات سینمایی از آن بسیار تمجید کردند.

به علاوه، این فیلم سینمایی جوایز معتبر بسیاری همچون جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی بفتا و بهترین فیلم‌نامه و بهترین فیلم گلدن گلوب را از آن خود کرد. روزنامه گاردین دربارۀ آن می‌نویسد: «فیلمی درباره انتقام، خشونت و پذیرش مرگ که زیرکی و حماقت را در هم می‌آمیزد و علاوه بر آن، در کمال ذکاوت، بیننده را دربارۀ اینکه محور داستان حول چه کسی می‌چرخد، گمراه می‌کند.»

سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری نوشته مارتین مک دونا را سینا شاه‌بابا به فارسی ترجمه کرده و نشر چترنگ آن را در 106 صفحه منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها