سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
عزت نفس و تحول شخصیتی

کتاب روان­‌شناسی مدیریت نفس با موضوع روان­ شناسی و بهداشت روانی به نویسندگی ناتانیل براندن منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) ناتانیل براندن می‌نویسد: «کتاب حاضر، نیمی از مطالعات من در سیزده سال گذشته است که به بررسی نقش عزت نقس در رشد و بهسازی انسان اختصاص دارد.»

این روان‌شاناس ادامه می‌دهد: «من به دومضمون دوقلو، احترام به نفس و عزت نفس در بخش دوکتاب اشاره کرده‌ام. توضیح داده‌ام که چگونه انسان ها به خودمختاری و فردگرایی بیشتر می رسند. در اینجا به فرآیند خودشکوفایی از زاویه دیگری نگاه می‌کنم. تفاوت این بخش با بخش یک، این است که به این جا و اکنون توجه دارد. در این بخش هم چنین به موضوع خودبیزاری توجه کرده‌ام.»

او می‌افزاید: «در بخش سه، به موضوع چشم انداز اخلاقیات توجه می کنم! که درباره نقش ارزش‌ها در زندگی انسان می‌پردازم و توضیح می‌دهم که چگونه اخلاقیات می‌توانند به کم شدن عزت نفس کمک کنند. توضیح داده‌ام که رسیدن به سطح تعالی هدف غایی تکامل انسان است.»

ناتانیل براندن در این کتاب توضیح می‌دهد که احترام گذاشتن و گرامی داشتن نفس چه معنایی دارد. و این در سعادت و حال خوش افراد چه نقشی را بازی می‌کند. توضیح می دهد که عزت نفس مثبت چه معنایی دارد و چگونه می‌توان آن را تحقق بخشید. توضیح داده است که نفس و خود، چگونه بازدارنده‌اند، موفقیت نیستند بلکه وسیله‌ای هستند که بدون آن موفقیت امکان پذیر نیست.

مدیریت نفس نوشته ناتانیل براندن با ترجمه مهدی قراچه‌داغی از سوی نشر نخستین با قیمت 35000 تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها