پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
افزایش اعتماد به‌نفس در کودکان با «چه فکر خوبی!»

کودکان علاقه‌مند به مطالعه می‌توانند در تعطیلات آخر هفته، کتاب «چه فکر خوبی!» نوشته نرجس محمدی را بخوانند و به ارزش‌های وجودی‌شان بیشتر پی ببرند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آخر هفته زمان مناسبی است تا در اوقات فراغت به سراغ کتاب‌ها و داستان‌هایی برویم که خواندن‌شان علاوه براینکه ما را سرگرم می‌کند نکات کلیدی و مهمی را در زندگی به ما گوشزد می‌کند.
 
«چه فکر خوبی!» با نویسندگی و تصویرگری نرجس محمدی یکی از این کتاب‌هاست که می‌تواند مبنع مناسبی برای مطالعه آخر هفته کودکان باشد.
 
این کتاب که به تازگی از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی (طوطی) منتشر شده، تا به‌حال توانسته منتخب دوسالانه‌ تصویرگری اوکراین شود و در فهرست جشنواره‌ تصویرگری لیتل هاکای چین قرار بگیرد.
 
نرجس محمدی در این داستان، به موضوع مهم پذیرش تفاوت‌های فردی و افزایش اعتمادبه‌نفس در کودکان می‌پردازد و در آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان تاثیر دارد.
 
در «چه فکر خوبی!» کوکی، پسر بچه‌ای که شخصیت اصلی داستان را ایفا می‌کند، از ظاهرش راضی نیست و به دنبال راهی برای پوشاندن عیبی است که در ظاهرش می‌بیند، غافل از اینکه او حسن‌هایی هم دارد که او را از دیگران متمایز کرده و می‌تواند نقطه قوت و دلیلی برای دیده شدنش از سوی دیگران باشد.
 
بسیاری از افراد مخصوصا در سن کودکی، دائم خود را با دیگران مقایسه می‌کنند و نقاط ضعفشان در ذهنشان پررنگ جلوه می‌کند و این مساله سبب کاهش اعتماد به نفس در آن‌ها می‌شود. بر این اساس مطالعه این کتاب در خودباوری و خودپذیری به کودکان کمک می‌کند.
 
نکته قابل توجه در این کتاب، نحوه رفتار دیگران در برخورد با این مساله است، نویسنده در این کتاب به نوعی کشش و گرایش عموم مردم به پوشاندن عیب‌هایی که فکر می‌کنند در ظاهرشان وجود دارد و هم‌شکل شدن با دیگران که نشان‌دهنده نوعی عدم اعتماد به‌نفس در جامعه است، را نیز مطرح می‌کند.
 
بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی (طوطی)، کتاب «چه فکر خوبی!» را با شمارگان هزار و 250 نسخه و قیمت 250 هزار ریال منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها