دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
جلد سوم مجموعه آثار عکاس فقید همدانی به چاپ دوم رسید

کتاب «با من از برف بگو» که حاصل عکاسی محمدمهدی استعدادی عکاس فقید همدانی در روزهای برفی سال‌های 42 تا سال 57 است، به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، برف همیشه الهام بخش بوده است؛ از دیرباز برای شاعران و نویسندگان و نزدیک به دو قرن است برای تصویرگران هنر عکاسی.

«با من از برف بگو» داستان نانوشته و به تصویر کشیده شده روزهای برفی سال‌های 42 تا 57 خیابان‌های همدان است. داستانی که واقعیت را به تصویر می‌کشد، بدون آنکه به شدت آن بیافزاید، یا اینکه از آن بکاهد.

محمدمهدی استعدادی، عکاس فقید همدانی عکس‌های ماندگاری را با موضوعات مختلف در مدتی نزدیک به نیم قرن ثبت کرده است. تاکنون کتاب‌های «همدان در گذر ایام» و «زمستان گذشت» از مجموعه‌های عکاسی شده توسط این عکاس فقید منتشر شده است.

در بخشی از معرفی این کتاب این شعر آمده است:
«برف می‌بارد به روی خار و خارا سنگ
کوه‌ها خاموش
دره‌ها دلتنگ
راه‌ها چشم انتظار کاروانی با صدای زنگ
بر نمی‌شد گر ز بام کلبه‌ای دودی
یا که سوسوی چراغی گر پیامی‌مان نمی‌آورد
ردّپا‌ها گر نمی‌افتاد روی جاده‌ها لغزان
ما چه می‌کردیم در کولاک دل آشفته دمسرد؟!»

کتاب سوم این مجموعه «با من از برف بگو» در مرحله دوم بخش پیوست دانشنامه استان همدان یعنی از پیوست‌های هنری و ادبی است که آثار هنرمندان را در قالب کتاب‌های ضمیمه در قطع‌های مختلف به رنگ قهوه ای منتشر می‌کند.

گرچه گردآوری این مجموعه در زمان حیات محمدمهدی استعدادی آغاز شد اما فرصت تورق این کتاب فراهم نشد و در سی‌ام دی ماه، دیده از جهان فروبست. «با من از برف بگو» حدود یک سال پس از درگذشت این هنرمند در زمستان 1397 برای اولین بار به چاپ رسید و پس از گذشت دو فصل استقبال از آن به چاپ دوم این کتاب منجر شد.

این کتاب که از مجموعه آثار مکتوب حوزه هنری استان همدان است در شمارگان 1100 نسخه توسط نشر طلایی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها