شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
«اسلام‌شناسی» به‌روایت خسروپناه منتشر شد

از سوی انتشارات بوستان کتاب، «اسلام شناسی» اثر حجت‌الاسلام والملسمین عبدالحسین خسروپناه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، کتاب «اسلام شناسی» با زبانی روان می‌خواهد آموزه‌های اساسی دین اسلام را در ساختاری منسجم ارائه دهد.

صاحب اثر، این کتاب را در 14 فصل نوشته است. در فصل اول با مفاهیم دین اسلام، فرقه‌ها و مذاهب موجود در اسلام، منابع شناخت اسلام و مرجع فهم و روشمند اسلام، آشنا می‌شویم. فصل دوم به چیستی معرفت، امکان معرفت، اقسام معرفت پرداخته می‌شود و در فصل سوم از مباحث خداشناسی مشتمل بر برهان‌های اثبات وجود خدا، توحید و مراتب آن، صفات ثبوتیه و سلبیه الهی و ... سخن گفته می‌شود.
 
مطالب فصل چهارم مبتنی بر شناخت جهان است. مسائلی از قیبل انواع جهان بینی، آشنایی با عوالم هستی، چگونگی پیدایش جهان طبیعت در قرآن است و در فصل پنجم به انسان شناسی به عنوان یکی از مباحث مهم هر مکتب، اعم از الهی و بشری پرداخته شده است.
 
پس از مباحث انسان شناسی در فصل ششم با مفاهیمی از قبیل چیستی دین و نیاز انسان به آن و ضرورت الهی بودن دین آشنا می‌شویم و در فصل هفتم مباحثی همچون نبوت شناسی، نبوت عامه و خاصه و چیستی نبوت مطرح می‌شود.
 
فصل هشتم اما امامت شناسی را با موضوعاتی مثل چیستی و تعریف امامت، تفاوت‌های شیعیان و اهل سنت در موضوع امامت، مورد بررسی قرار گرفته است. فصل نهم به معاد شناسی پرداخته می‌شود و فصل دهم مربوط به احکام و حقوق شرعی است و در فصل یازدهم از اخلاق و عرفان بحث می‌شود.
 
در فصل دوازدهم نظام‌های اجتماعی مطرح می‌شوند و در فصل سیزدهم به سراغ موضوع اسلام و مدرنیته رفته می‌شود و در نهایت فصل چهاردهم به اسلام و تمدن اختصاص می‌یابد.
 
کتاب «اسلام شناسی» در ۷۶۰ صفحه و به قیمت  ۱۱۰,۰۰۰ تومان از سوی انتشارات بوستان کتاب در قم در روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها