دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
چگونه یک مقاله علمی مناسب بنویسیم؟/کتابی برای تازه واردها

مک کریس در کتاب «چگونه یک مقاله علمی مناسب بنویسیم؟» کلیه موارد لازم با محوریت سبک و سهولت نگارش برای مجلات علمی تحت داوری را آموزش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «چگونه یک مقاله علمی مناسب بنویسیم؟» نوشته مک کریس با ترجمه و تدوین فرزاد ناصری و سینا لطف‌اللهی منتشر شد ویراستاری فنی این اثر توسط علی فاخر صورت گرفته است.
 
بسیاری از محققان معتقدند برای اینکه یک مقاله علمی خوب نوشته شود حتمن نباید پژوهشگر یا دانشمندی که مقاله‌اش را تالیف می‌کند، نویسنده خوبی باشد، اما لازم است دقت زیادی در این امر به خرج دهد. گفتنی است خلاقیت به عنوان مهم‌ترین لازمه علم در نگارش مقالات و محتوای تخصصی علمی نقش مهمی را ایفا می‌کند. در کل تولید محتوای تخصصی و علمی خوب نیازمند نگارش خلاقانه نیست اما چون برای مجلات علمی یا مهندسی که تحت بازنگری و داوری دقیق قرار می‌گیرند، مستلزم یادگیری و اجرای فرمول خاص است.
 
نویسنده در کتاب «چگونه یک مقاله علمی مناسب بنویسیم؟» کلیه موارد لازم با محوریت سبک و سهولت نگارش برای مجلات علمی تحت داوری را آموزش می‌دهد. وی معتقد است هر فردی که به آموزه‌های کتاب حاضر توجه دقیق داشته باشد می‌تواند به یک نویسنده علمی خوب تبدیل شود یا حداقل فرد می‌تواند به قدر کفایت مولف خوبی شود تا خوانندگان اثرش را با کیفیت علمی مورد قضاوت قرار دهند؛ نه کیفیت نگارش.
 
مک کریس مطالعه این اثر را ساده و سرراست می‌داند و برای دانشمندانی توصیه می‌کند که در عرصه نگارش و انتشار مقالات علمی به نسبت تازه وارد هستند.
 
 در کتاب حاضر کلیه نکات مهم نگارش مقاله تحت پوشش قرار داده نشده است، بلکه نکات کلی که در مورد هر حوزه تخصصی صادق است تشریح شده است.
 
«چگونه یک مقاله علمی مناسب بنویسیم؟» در 207 صفحه به شمارگان سه‌هزار نسخه و به قیمت 35 هزار تومان از سوی انتشارات زرین اندیشمند روانه بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها