دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
​چگونه شیر باشیم؟

«چگونه شیر باشیم؟» اثر ادویر با ترجمه رضی هیرمندی از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات چشمه (کتاب چ) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «چگونه شیر باشیم؟» با نویسندگی و تصویرگری ادویر از آثاری است که به تازگی با ترجمه رضی هیرمندی از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات چشمه (کتاب چ) برای گروه سنی «ب» منتشر شده است.
 
ادویر در سال 1973 در لندن به دنیا آمده و در کالج هنر کمبرول تحصیل کرده است. او از سال 1999 برای کودکان کتاب نوشته و تصویرگری کرده و برنده جوایز بسیاری شده است.
 
ادویر در «چگونه شیر باشیم؟» داستان شیری به نام «لئونارد» را بیان می‌کند که با بقیه شیرها تفاوت دارد. او شیری مهربان است که عاشق قدم زدن به تنهایی است. دوست دارد گرمای آفتاب را روی پشتش و علف‌ها را زیر پنجه‌اش حس کند. لئونارد یک «تپه فکر» دارد که در آنجا به موضوعات مختلف فکر می‌کند، خیال پردازی می‌کند، با کلمات بازی می‌کند و گاهی شعر می‌گوید.
 
لئونارد در این کتاب با اردکی به نام «ماریان» روبه‌رو می‌شود اما به جای اینکه او را بخورد با کمک او شعرهایش را راست و ریس می‌کند و از آن روز به بعد با ماریان دوست و هم‌بازی می‌شود و با هم گردش می‌روند. تا اینکه سایر شیرها از موضوع باخبر می‌شوند و لئونارد را سرزنش می‌کنند و از او می‌خواهند تا یک شیر واقعی باشد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«بعضی روزها لئونارد قدم‌زنان به تپه فکرش می‌رود.
گاهی فکرهای مهمی به ذهنش می‌رسد...
بعضی وقت‌ها خیال‌پردازی می‌کند.
این وسط گاهی زیرلب چیزهایی زمزمه می‌کند، با کلمات بازی می‌کند، آن‌ها را این‌جوری یا آن‌جوری کنار هم می‌گذارد تا شعری ساخته می‌شود.»
 
بخش کودک و نوجوان انتشارات چشمه (کتاب چ)، کتاب «چگونه شیر باشیم؟» را با شمارگان هزار نسخه و قیمت 29 هزار تومان منتشر کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها