شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
«سنگرهای پرفروغ» در بازار کتاب

رمضان دهقان استادیار گروه آموزشی حقوق قضایی و از رزمندگان دوران دفاع مقدس، مجموعه‌ای از خاطرات دوران دفاع مقدس خود را در کتابی به عنوان «سنگرهای پرفروغ» منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، این عضو هیئت علمی گروه حقوق قضایی دانشگاه آزاد اسلامی دامغان، اثر خود را در شش فصل نوشته است. تاریخ‌نگاری کتاب در فصل نخست از بازه زمانی آغاز انقلاب اسلامی شروع شده و در فصل دوم خاطرات جاده خندق و مهران آمده است. فصل سوم به سختی‌های حضور در شلمچه پرداخته و تصاویر درخشانی از کربلای 4 و 5 را به روشنی و با ذکر دقایق توضیح داده است.
 
وی فصل چهارم را به عملیات نصر 8 تخصیص داده و با بیان زیبایی، مرصاد را به عنوان آخرین مرحله از حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل ترسیم کرده است. از نقاط درخشان کتاب، فصل ششم است که نگارنده با ضمائم نوستالژیک، تلاش کرده مستندات تصویری و نوشتاری را درج کند و از طرفی با دقت از یادواره‌های شهدا گفته و به شهامت و شهادت‌طلبی مردم روستای خود، طزره در 35 کیلومتری شرق دامغان هم اشاراتی داشته و تصاویر شهدای این منطقه را درج کرده است.
 
«سنگرهای پرفروغ» با ویراستاری و صفحه‌آرایی مؤسسه فرهنگی ستارگان پرفروغ شهرستان دامغان و واپایش نهایی انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در 1000 نسخه به همت چاپ منصور دامغان به ارزش هر مجلد، 13 هزار تومان در دسترس عموم علاقه‌مندان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها