شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
امام جمعه دامغان «دیدار اهل قبله از مکه و مدینه و بیزاری از فرقه فتنه» را مکتوب کرد

کتاب «دیدار اهل قبله از مکه و مدینه و بیزاری از فرقه فتنه» به‌قلم حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینیان امام جمعه شهرستان دامغان، از سوی انتشارات ادباء منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، کتاب «دیدار اهل قبله از مکه و مدینه و بیزاری از فرقه فتنه» در 220 صفحه و قطع وزیری در چهار بخش اصلی حج ابراهیمی و مناسک آن، احادیث و روایات حج، کشور عربستان سعودی و زیارتگاه‌های اسلامی، وهابیت و علل و نحوه پیدایش آن، با استفاده از آیات و تفاسیر قرآن کریم و منابع متقن روایی و تاریخی به رشته تحریر درآمده است.
 
عربستان در یک نگاه، وضعیت شیعه در عربستان، قبله گاه عزیز و باعظمت، امام عصر و موسم حج، فضیلت مکه، واجبات عمره مفرده و حج تمتع، مساجد و اماکن تاریخی مکه و مدینه، پیام هفت دور طواف، نجات از هفت طبقه دوزخ، دفن شدگان بقیع، زیارت پیامبر(ص)، فاطمه زهرا(س) و ...، وهابیت در یک نگاه، اهداف وهابیت، جنایات عربستان در حمله به یمن، وحدت و وحدت شکنان، چهل حدیث حج و عمره از جمله بخش‌های متنوع و مختلف مطالب این کتاب است.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در پیش گفتار این کتاب آورده است: اکنون که موج خیزش اسلامی در جهان اسلام علیه استکبار جهانی به پاخاسته و دیکتاتورها را به زیر کشانده است و هر روز اذناب آنها در خارمیانه خوار و ذلیل می‌شوند، به جای آنکه خادم الحرمین، امت محمد (ص) را یاری کنند و وحدت و اتحاد و همدلی را بین مسلمین ایجاد کند، خود در بحرین و یمن خون ریزی به راه می‌اندازد... اینها همان تبار ابوجهل و ابوسفیان و ابولهب اند.
 
مؤلف در بخش دیگری از این متن می‌نویسد: حج، تمثیل قیامت کبری و لبیک در آن، پاسخ به ندای حق در قیامت است و آیات بینات آن را به علوم و معارف و حِکَم و حقایق تفسیر کرده‌اند و برای تلقی و دریافت این واقعیت‌ها، باید اخلاص و تقرب به همراه باشد...تمامیت حج دیدار با امام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها